Ettevõtte teatel on tänavuses tulemuses 95 000 euro ulatuses uue raamatupidamisstandardi negatiivset mõju.

Grupi suurima osatähtsusega kanal jaemüük vähenes 3% ja oli 9, 5 miljoni euroni. Müügitulu vähenes nii Läti kui ka Eesti turul vastavalt 6% ja 3%, Leedu müügitulu jäi eelmise aasta tasemele.

"Pole realistlik loota, et Baltika radikaalsete sammude mõju kajastuks praeguses majandustulemuses,” ütles Baltika tegevjuht Mae Hansen ettevõtte teise kvartali majandustulemusi kommenteerides.

Baltikumi turu jaemüügi vähenemise peamiseks põhjuseks oli nõrk aprillikuu tulemus, maikuu müügitulemused jäi pea eelmise aasta tasemele. Väga tugeva jaemüügiga tõusis esile juunikuu, kus kleitide müügitulu kasvas nii kõigis brändides kui ka kõigil turgudel. Müügitulu kasvu toetas soe ilm ning lisaks müüdi juunikuus uut suveriiete kollektsiooni täishinnaga rohkem kui eelmise aasta samal perioodil. Jätkuvalt on langustrendis meeste ja formaalsete rõivaste müügitulu, samal ajal on kasvanud nõudlus kleitide ja trikotoodete järele.

Baltika Grupi e-poe Andmorefashion.com teise kvartali müügitulu kasvas võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 24% ja oli 469 000 eurot. Kõige suurema müügitulu osatähtsusega bränd on Monton, mille müügitulu moodustas e-poe müügitulust 34%.

Võrreldes eelmise aasta teise kvartaliga kasvas müügitulu kõikidel peamistel turgudel. Kõige kaugemad riigid, kuhu teisel kvartalil Baltika brändide ostutellimusi lähetati, olid Iisrael, Jaapan, Austraalia, USA ja Kanada.

Kvartali brutokasum oli 5, 7 miljonit eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 284 000 euro võrra. Brutokasumi vähenemine on tingitud nii jaemüügi kui ka äriklientide langenud müügitulust. Ettevõtte brutokasumi marginaal oli teises kvartalis 54,9%, mis on 0,3 protsendipunkti võrra kõrgem eelmise aasta teise kvartali marginaalist.