Kui praegusel hetkel pole liiklusseaduses elektritõukeratastega liiklemist reguleeritud, siis tuleval aastal võivad tulla muutused, sest teema on majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi (MKM) laual.

Kase sõnul on Boltil reguleerimise üle hea meel, kui see annab selguse liikluses ja toob kaasa kasutajatele suurema turvalisuse. Reguleerimise koha pealt näeb ta variantidena, et tõuksid võrdsustatakse kas tasakaaluliikuritega või jalgratastega, nendest esimest peab ta tõenäolisemaks. Esimese puhul tohiks elektritõukerattaga sõita nii jalgratta- kui kõnniteel, teise puhul põhiliselt jalgarattateel ja samuti lisanduksid sarnased kohustused nagu on jalgratturitele kehtestatud.

Kase ütles, et jalgrattaga võrdsustamise puhul tuleks rajada ka korralik jalgrattateede võrgustik. „Praegu me kellelgi tõukerattaga kindlasti sõiduteel sõita ei soovita. Loomulikult nendes kohtades, kus on jalgrattatee soovitame sõita eelkõige jalgarattateel," märkis ta.

Bolt pole meediasuhete juhi sõnul arvutusi teinud, kuidas võiksid karmimad reeglid tõuksiärile mõjuda. Kui peaks tulema nõue, et elektritõuksiga sõites peab kandma kiivrit, siis praegune laenutamismudel saaks ilmselt kannatada. „Laenutõukeratta võlu on, et kui tuleb tuju rattaga sõita, siis saad seda teha. Kindlasti keegi ei hakka päev otsa kiivrit kaasas kandma lootuses, et äkki ta kohtab ühel hetkel elektritõukeratast. Kui on endal ratas, siis on see teine teema," rääkis Kase. „Ma loodan, et regulatsioon tuleb igati mõistlik. Ei ole mõtet teha regulatsiooni, mis inimestele ei vasta."

Boltini on jõudnud info umbes kümnekonna tõukeratastega juhtunud õnnetuse kohta. Nende hulka kuuluvad põhiliselt intsidendid, kus inimene on kukkunud ja tõukeratas on kahjustada saanud. Tõsisemate juhtumitega tegeleb politsei.

Politsei- ja piirivalveameti (PPA) juhtivkorrakaitseametnik Sirle Loigo ütles ERR-ile, et elektritõuksidega toimunud registreeritud õnnetuste arv võib paista tõesti väike - eriti kui arvestada, et kõigis liiklusõnnetustes Eestis on tänavu saanud viga 1025 inimest, kellest 200 on olnud jalgratturid - kuid tegelikust olukorrast see täit pilti siiski ei anna.

„Politsei statistika ei peegelda tegelikku olukorda, sest tegu pole liikluskindlustuse juhtumitega ja need ei jõua ka politseisse," märkis Loigo

Näited tõukeratturitega juhtunud õnnetustest:

11. septembril kella 17.08 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Kolde pst 33 juures, kus 30-aastane mees sõitis elektrilise tõukerattaga Bolt kõnniteelt ette sõiduautole Ford Focus, mida juhtis 44-aastane naine. Jalgrattur toimetati Põhja-Eesti Regionaalhaiglasse.

6. septembril kell 17.00 teatati liiklusõnnetusest Tallinnas Mere pst ja Ahtri tn ristmikul, kus 55-aastane mees sõitis sõiduautoga Opel Zafira otsa ristmiku jalgrattarajal elektritõukerattaga liikunud ja ristmiku ületamist lõpetanud jalakäijale, 22-aastasele naisele. Jalakäija toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse. Opeli juht lahkus sündmuskohalt, kuid tabati hiljem.

21. augustil kell 11.44 juhtus liiklusõnnetus Tallinnas Peterburi teel, kus 20-aastane naine sooritas sõiduautoga Mercedes-Benz GLK 220 CDI Peterburi tee 77 hoone parklas vasakpööret, kui põrkas kokku tõukerattal otse liikunud 43-aastase mehega. Tõukerattur toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse. Täpsemad liiklusõnnetuse asjaolud on selgitamisel.

3. juulil kella 13.28 ajal toimus liiklusõnnetus Tallinnas Juhkentali 18 juures kõnniteel, kus esialgsetel andmetel juhtis alkoholijoobes 24-aastane mees elektritõukeratast Segway ja et vältida kokkupõrget jalakäijaga, kukkus. Mees toimetati Ida-Tallinna Keskhaiglasse.