Nutikiivrite maaletooja leidis turuniši
Idee hakata tegelema kiivritega, mis teeksid liikluses osalevad jalgratturid ja rulluisutajad hästi nähtavaks ning samal ajal võimaldaksid neil aktiivselt nutiseadmete vahendusel suhelda, tekkis elust enesest. Meie teedel ja tänavatel sõidab ohtralt rattureid, kes samal ajal kuulavad kõrvaklappidest muusikat ning räägivad nutitelefoniga või koguni loevad sealt sõnumeid. See on kõike muud kui ohutu, seda eriti juhul, kui kiirel elektrirattal sõitja ei kanna kiivrit.
Otsides meie rattapoodidest toodet, mis tagaks nii ratturite ohutuse kui ka võimaluse sõidu ajal turvaliselt suhelda ja muusikat kuulata, selgus, et sellist polegi. Internetis surfates leidsime aga, et Livalli nutikiivreid kasutatakse mujal maailmas laialdaselt. Suhtlen sõpradega pidevalt telefoni teel, mistõttu mulle meeldib just see, et seda kiivrit kandes ei pea eraldi kõrvaklappe kasutama.
Oluline on seegi, et kui peaksin sattuma õnnetusse, saadab nutikiiver automaatselt hädaabisõnumi minu määratud telefoninumbrile koos õnnetuskohaga kaardil. Kiivril on taga plinkiv ohutuli ning enne pöörete tegemist saab puldi abiga sisse lülitada ka suunatuled.
Esindusõigused
Kõige strateegilisem otsus oli kiivrite maaletoomiseks ametliku esindusõiguse hankimine. Läbirääkimised kiivrite ja lisavarustuse tootja Livalli esindajatega kulgesid konstruktiivselt. Tingimustes kokkuleppele jõudmiseks oli oluline ka silmast silma kohtumine. Esindusõiguse saamine näitab usaldust meie tegevusplaanide vastu ja aitab kindlustada positsiooni turusegmendis.
Maaletoomine
Alustava ettevõtte esimeseks proovikiviks sai esmase tootepartii soetamine ning selle kohaletoimetamine. Selleks tuli teha suhteliselt kopsakas alginvesteering ning läbida erinevad tolliprotseduurid.
Kardetud protseduurid osutusid aga pigem meeldivaks. Need võtsid küll aega, aga täna võib öelda, et maksu- ja tolliametis on suurepärane teenindus. Sealsed ametnikud on sõbralikud ja kompetentsed juhendama, kuidas ja mida teha ning milliseid juhendeid lugeda, et iga alustav ettevõtja saaks deklareerimisega hakkama.
Turustuskanalid
Esimese maale toodud partii turustamisel kasutasime väga traditsioonilist lähenemist. Käisime otse rattapoodides ning näiteks Veloplus võttiski Livalli kiivrid kohe müüki. Hiljem on lisandunud teisigi rattapoode. Oleme nutikiivreid müünud ka tuttavatele ja sõpradele ning tutvustanud toote võimalusi YouTube’i ja Facebooki vahendusel. Kohe lõime ka oma ettevõtte veebilehe.
E-pood
Kuigi edasimüüjate e-poodides on meie nutikiivrid saadaval, oleme võtnud suuna oma e-poe loomisele. Näeme, et nõnda saame muuta oma turundus- ja müügitegevuse võimalikult efektiivseks ning tarbijasõbralikuks.
Artikkel on avaldatud ettevõtlusnädala raames. Ettevõtlusnädal toimub Euroopa Regionaalarengu Fondi toel.