Samuti on Wuhan ja seda ümbritsevad linnad praegu kaubaliiklusele täielikult suletud.

„Hiina uusaastapidustused on periood, mil äri- ja tootmistegevus kogu Hiinas põhimõtteliselt seisab ning rahvusvahelisi kaubavedusid peaaegu ei toimu,“ rääkis Balti Logistika juhatuse liige Magnus Lepasalu. Tehaste töö seisak põhjustab viivitusi tarneahelas ning toob kaasa lisakulusid ka paljudele Eesti ettevõtjatele, kellel on Hiinas olulised tootmiskomponentide ja valmistoodete tarnijad.

British Airways ja Lufthansa on juba tühistanud kõik otselennud Hiina ning arvatavasti teevad sama ka paljud teised lennuliinid,“ sõnas Lepasalu. Ta lisas, et vähem lendusid tähendab ka vähem kaubaruumi.

Saadetised kuhjuvad ja jäävad lennujaamadesse ootele – see tekitab järjekordi ja pikendab transiitaegasid. Sellest tingituna peab arvestama võimalusega, et vähem prioriteetsed kaubad jäävad oma väljumist ootama mitmeks päevaks või isegi nädalateks. Eeskätt puudutab mure importvedusid, sest impordi kaubamahud on oluliselt suuremad. „Teame juba täna, et enamik veebruari alguseks Hiinast planeeritud tarneid viibivad,“ lisas Lepasalu.

Lepasalu soovitab Eesti ettevõtjatel Hiina saatjatega ja oma logistikapartneritega kontakti hoida, et kriitilised kaubad esimesel võimalusel liikuma saada. „Kui on planeeritud suurem saadetis, võib olla mõistlikum see osadeks jagada ja olulisem osa kiirema, näiteks ekspresslahendusega ära tuua,“ ütles Lepasalu, kelle kogemus on näidanud, et kaubaruumi defitsiidi korral hakkavad ka lennuhinnad oluliselt kasvama. Tema sõnul kaupade saatmisega Hiina praegu veel probleeme pole, kui aga lennuliinid jätkavad lendude tühistamist, muutub ka eksportimine keerulisemaks ja kallimaks.

„Omalt poolt saame hoida kliente olukorraga kursis ning võimalusel veomarsruute ümber mängida. Selge on see, et kaupade liikumises on ette näha olulisi viivitusi ja veohindade kerkimisi. Loodame siiralt, et viirus saadakse kiiresti kontrolli alla ja normaalolukord taastub,“ lausus Lepasalu.