Sõiduõppematerjale koostava Liikluslabi tegevjuhi Juri Essi sõnul on praegune olukord autokoolides nutune ja kahe kuu pärast katastroofiline. Peamise tulu teenivad autokoolid kevadel ja suvel, kuid sel aastal jääb see suures osas ära.

“Paljud kliendid loobuvad autokoolide teenustest, sest uutes tingimustes muutuvad need liiga kalliks,” kirjutab Ess avalikus pöördumises. “On üsna tõenäoline, et COVID-19 võib viia pooled Eesti autokoolid pankrotini.”

Eesti autokoolid ja mootorsõidukijuhi õpetaja koolitajad tegid valitsusele ning majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumile ühispöördumise, milles palusid kahte abistavat meedet. Esiteks võiksid õpilased saada võimaluse alustada e-õppega enne tervisetõendi esitamist, kuna tervisetõendi saamine on praegustes tingimustes keeruline. Nad leidsid, et tervisetõendi võiks saada esitada enne esimest sõidutundi.

Teise meetmena palusid koolitajad ka käibe- või sotsiaalmaksuvabastust sõltuvalt koolitaja ärimudelist.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kiitis heaks tervisetõendit puudutava ettepaneku tingimusel, et koolituskursusega alustatakse 12. märtsil väljakuulutatud eriolukorra ajal või kuni 90 päeva pärast eriolukorra lõppemist. Maksusoodustuse määramine on valitsuse ja riigikogu pädevuses.

Avaliku pöördumisega liitusid ka Tallinna Tehnikakõrgkooli transpordi- ja liikluskorralduse õppekava juht Sven Kreek ja Tallinna ülikooli Haapsalu kolledži liiklusohutuse õppekava kuraator Heli Ainjärv.

Valitsus arutas eile COVID-19 viiruse leviku tõkestamiseks sõiduõppe katkestamist. Eelnõu järgi peatatakse mootorsõidukijuhi, autojuhi ja ohtlikku veost vedava autojuhi koolitused.