Iga värvikas kaubamärk pole mõeldud mitte ainult sigarette teistest eristama, vaid ka märku andma, et sigaretid võivad mängida tähtsat osa tarbija elus, vahendab Bloomberg.

Ameerikas näitas toiduaimet sel nädalal 36 uut silti (kaasa arvatud pildid katkistest hammastest, inkubaatoris imikust, isegi laip). Nendega koos käivad hoiatused nagu näiteks:” Sigaretid põhjustavad surmavaid kopsuhaigusi.” Või:” Sigaretid tekitavad sõltuvust.”

Need sünged ja õudustäratavad sõnumid peaksid ajendama suitsetamist maha jätma. Õnnetuseks näitavad teaduslikud uuringud, et see pole nii lihtne.

Pildid võivad olla alguses häirivad, kuid suitsetajad harjuvad nendega kiiresti. Mõned uuringud näitavad, et surelikkuse meenutamine sigaretipakil võib tungi suitsetada koguni suurendada.

Ühes uuringus näidati suitsetajatele hoiatussilte, sellal kui nende aju skanneeriti magnetresonantstomograafia abil (MRI). See meetod näitab, kui palju glükoosi ning hapnikku kasutavad aju erinevad osad, mis omakorda näitab, millised piirkonnad on aktiivsed. Uuring näitas selgelt, et siltide nägemine ei aktiveerinud neid ajupiirkondi, mis registreerivad nõustumatust, vaid selle, mis aktiveerub siis, kui inimene midagi soovib.

Ühes teises, New Yorgi ülikooli poolt tehtud uuringud pidid suitsetajad vaatama filmi. Ühtedele näidati vahele hoiatusi, mis meenutasid, et harjumus võib olla surmav ja teistele näidati vahele teistsuguseid, surmaga mitteseonduvaid hoiatusi — näiteks, et suitsetamine muudab su mitteatraktiivseks. Surmaga seonduvad hoiatused panid suitsetajaid tegelikult oma harjumusest paremini arvama.

Need uuringud näitavad, et enamik suitsetajaid suitsetab, hoolimata sellest, et sellega kaasneb terviserisk. Selleks ajaks, kui nad on ostnud paki sigarette, on juba liiga hilja neid veenda mitte ostma.

Veel üks indikaator, mis näitab, et hoiatussiltide mõju on minimaalne — sigaretitootja Philip Morris mitte vaid ei toeta neid, vaid ka aitas seadust ellu rakendada.

Parem lähenemine on Austraalias. Kui see seadus vastu võetakse, siis järgneva aasta juulist on sigaretipakkidel graafilised hoiatused ning ülejäänud pakk oleks täitmata, vaid tootja nimi pisikeselt peal. Ei minegid logosid, et mingit värvi. Kuna disanil on suur roll brändi atraktiivseks tegemisel, siis värvitu pakk muudaks tulevikus tootjatel raskemaks kaubamärk atraktiivseks teha.