Rimi ja Alpenrose kaubamärgi piima toodab Rimile Eesti päritolu piimatööstus, teatas Rimi Eesti Food.

Rimi Eesti Food turundus- ja kommunikatsioonijuhi Andrija Lilleoja sõnul on vähe räägitud sellest, et piima- ja lihatoodete ning munade puhul on tootja kohustatud kasutama tervisemärki, mille abil on võimalik identifitseerida nii tootjamaa kui ka tootja.

Eesti Ekspress kirjutas täna konjunktuuriinstituudi uuringule tuginedes, et ligi 80 protsenti Eesti tarbijatest ei saa aru, millise riigi toodanguga on tegelikkuses tegemist.

Andrija Lilleoja sõnul on piimad müüdavaimad Rimi omamärgitooted, mille müük moodustab oma kaubagrupis kuni 60 protsenti, võrreldes teiste tuntud piimabrändidega.

”Omajagu kriitikat pälvinud jaekettide märgitoodetel on kindel nišš, mida nad jaekaubanduses kannavad ja sellele on ka selge tarbijagrupp,” lausus Lilleoja.

”Rimi märgitoodete puhul pärineb piim kodumaiselt tootjalt täpselt samasugustes tingimustes, kui tuntud nimega kaup,” ütles Lilleoja.

”Omamärgi toodete selge eelis on soodsam hind, mida saab pakkuda kuna tootele ja toote nimele jäävad ära kulukas reklaam ja turundus,” sõnas Lilleoja ja lisas, et kvaliteedi arvelt järeleandmist pole.

Lilleoja sõnul valitseb praegu turusituatsioon, kus inimeste ostujõud on pigem madal, mida näitas ka hiljutine konjunktuuriinstituudi uuring. “Seda enam on jaekettide parema hinnaga kvaliteetsed omamärgitooted hinnatundlikule tarbijale mõistlik ja loogiline valik,” lisas Lilleoja.

Turundus- ja kommunikatsioonijuhi sõnul on Rimis täna jätkuvalt müügil ka tuntud premium brändid ning üha enam populaarsust koguv Eesti väiketootjate mahekaup.

“Jätkuvalt on kliente, kes eelistavad valikuvõimalust ja on nõus selleks rohkem kulutama, soovime omalt poolt pakkuda sobivaid valikuid kõikidele,” lisas Lilleoja.

Näitena tõi ta hiljuti avatud Haabersti Rimi talupoe, kus on oma toodetega esindatud 40 Eesti väiketootjat, kellest 27 pakuvad mahetoodangut.

“Haabersti talupoe üks müüdavamaid artikleid ongi just mahe toorpiim,” sõnas Lilleoja. Talupoe sortimendis on esindatud kõik suuremad kaubagrupid nagu piima-, liha-, teravilja- ja pagaritooted. Samuti on valikus taimeteed, maitsetaimed, mesi, hoidised, munad, sinepid ning värske köögivili.

Lilleoja sõnul on Haabersti talupood olnud avatud veidi enam kui kuu aega ja see on suurendanud kaupluse käivet enam kui 15 protsenti.

“Kliendid on talupoe väga hästi vastu võtnud, tagasiside on positiive, kiidetakse sortimendi valikut ja ollakse tänulikud sellise teostuse eest,” lausus Lilleoja ja lisas, et ettevõtte töötab selles suunas, et avada samasuguseid talupoode ka teistes Rimi kauplustes.

Rimi talupoe käivitajad teevad koostööd tulundusühistuga Eesti Mahe, kelle abil jõuab valdav osa mahetoodangust kauplusesse.