Risti-põiki läbi viie Kesk- ja Ida-Euroopa riigi. Chişinăust Bratislavani


Risti-põiki läbi viie Kesk- ja Ida-Euroopa riigi. Chişinăust Bratislavani
Porsche Performance Drive 2014

PORSCHE PERFOMANCE DRIVE 2013. Peaaegu 2000 kilomeetrit üheksa Porsche Cayenne’iga, sh 70 kilomeetrit Ukraina Karpaatide karmil maastikul. 21. sajandi autoajakirjanduse maailmas ei piisa enam ainult auto arvustuste kirjutamisest. Kui soovite, et lugejad teie kirjutist loeksid, peab teie arvustuste taga olema kas hiilgav idee või meeldejääv sooritus.

Ideaalis muidugi mõlemad. Seejärel peate vältima iga hinna eest seda, et olete ettearvatav, vajate suurepärast kirjutist, peate naljatama, olema häbematu, nutikas, uljas ja loomulikult peavad teil olema suurepärased tootmisväärtused.

Kui 2013. aasta kestvussõidu üritus oleks Porsche kirjutatud autoajakirjanduslik lugu, ütleb lugeja minus, et sel oleksid kõik eespool toodud omadused. Ma kavatsen rääkida teile, miks, ja seda mehe seisukohast, kes kahjuks lasi käest võimaluse sõita 2012. aasta ürituse raames Panameraga Istanbulist Budapesti (mööda Transfăgărășani, TopGeari sõnutsi „maailma parimat teed“), kuid kel õnnestus istuda Cayenne S Dieseli rooli 2013. aasta kestvussõiduks Chişinăust Bratislavasse.

Esiteks oli Porsche 2013. aasta kestvussõidul oma mõte ja eesmärk. Kõik keerles auto ümber.

Seotud lood:

Lisaks laitmatute elementide (šassii, mootor, käigukast, kvaliteetkangast istmekatted sõitjateruumis) kogule oli Cayenne S Diesel midagi palju enamat. Tegemist on ühe mitmekülgseima sõidukiga, millega ma eales sõitnud olen, tõestades veenvalt, et suudab tagada teile võimsuse ja suurepärase juhitavuse ning pakkuda samal ajal ruumikust, funktsionaalsust, kütusesäästlikkust ja vabadust. See auto annab nii palju vastuseid teie küsimustele. Ah jaa, Cayenne S Diesel on kahtlemata tõeline Porsche, sest tuleb kerge vaevaga toime paljude maantee- ja maastikukatsumustega.

Teiseks, sellega sõitmine oli nauditav. Elamus. Seiklus.

Isegi kui Moldova pealinn Chişinău pole teie tavaline puhkuse sihtkoht, on sellel eksootiline maik, segu rumeenia ja vene elementidest koos veidikese Türgi pärandiga aastatest, kui see kuulus Otomani impeeriumile. Bukovel, mis on Ukrainas sündinud inimestele tavaline puhkuse sihtkoht, näeb suurest ehitustegevusest hoolimata välja muinasjutuline, peamiselt Karpaatide fantastilise maastiku tõttu. Lõuna-Poolas asuv Katowice on teadus-, kultuuri-, tööstus- ja ärikeskus, mis avab tee Kesk-Euroopasse, ning Bratislava on Slovakia Ringi ringraja kaaluka autospordipärandi tõttu loomulik peatuskoht.

Nende nelja sihtkoha ühendamine ühenädalaseks nauditavaks sõiduks on selline kogemus, mis kuulub kategooriasse „sa ei tea, millest sa ilma oled jäänud“. Sõit Chişinăust Bukovelisse, enamasti läbi sooja päikeseküllase Moldova, on nii lõõgastav, et unustate teede halva seisukorra. Saabumine Bukoveli, seal ööbimine ja seejärel sõitmine ülespoole läbi Karpaatide muljetavaldava maastiku muudab täielikult suhtumist aega, ning seejärel paneb sõit Bukovelist Poola piirini teid muutma oma arvamust halbadest teedest. Tegelikult öeldakse, et selle piirkonna asfalt on ideaalne pind Porsche Cayenne’i proovilepanekuks, sest auto on võimeline toime tulema peaaegu kõigi inimkonnale teadaolevate teekatetega. Lõpetuseks, sõit Katowicest Slovakia Ringi ringrajale tekitab põnevust mitte üksnes sihtpunkti tõttu, vaid ka seetõttu, et teel olles on juhtidel arvukalt võimalusi suhelda tähendusrikkalt kohalike politseinikega, kes on lahked ja mõistvad, isegi kui nad teevad teile seaduserikkumise korral trahvi.

Kolmandaks, tegemist oli võistlusega. Olgu võistlused tänatud!

Kui korraldajate peas tärkas Porsche kestvussõidu idee, eeldati, et sellest üritusest saab ... lihtsalt meeldiv sõit. Ent alati on ju hea, kui meeldejääva sooritusega kaasneb suurepärane idee, seepärast tulid Porsche inimesed lagedale kütusekulu võistluse ideega. Olen nõus, et mudeliga Cayenne S Diesel sõitmine eesmärgiga saavutada võimalikult väike kütusekulu, ei kõla tavalise Porsche kogemusena, ent kui võistlusel osaleb rohkem kui üks auto, muutub see iseenesest meeldejäävaks. Meeskonnad reageerisid sellele ideele tohutu kirega ning andsid selleks endast parima ja saavutasid uskumatud kütusenäitajad 4,2-liitrise V8 kohta: alla 7 liitri kütust 100 km kohta. Muidugi saavutatakse kõige väiksem kütusekulu tavaliselt väga aeglase sõiduga, seega pidid meeskonnad meeles pidama veel üht eesmärki – lõpetama etapid etteantud aja jooksul.
Ja ehkki see võib kõlada igavalt, eeldab väikese kütusekuluga sõitmine jagamatut ja pidevat tähelepanu. Selle saavutamiseks ei pea tundma põhjalikult üksnes pardakompuutreid, mis annavad täpset teavet auto kohta, vaid ka autot ja ennast täielikult valitsema, kiirendades nii, nagu sooviksite parandada lahtist haava, ja aimates ette liiklusolusid. See on raske, kuid pakub rahuldust, eriti võidu korral.

Lõppjärjestus  
Koht Riik
1. Ungari
2. Moldova
3. Ukraina
4. Poola 2
5. Valgevene
6. Poola 1
7. Tšehhi vabariik
8. Rumeenia
9. Slovakkia

Mõni on öelnud, et kui Porsche kestvussõidu näol oleks tegu filmiga, oleks selle lõputiitrid sama pikad nagu „Ben-Huril“. Tean vaid seda, et vaataksin selle järge ükskõik mis nädalapäeval ja kaks korda pühapäeviti. Ja ma koguni sõidaksin selles.