Nii tööstus kui ka maksumaksjad tunnevad end petetuna — kuu aega tagasi ülinapilt võimule jäänud sotsiaaldemokraadid lubasid valijatele, et maksud ei tõuse ning et eelarvedefitsiit on kontrolli all. Nüüd on selgunud, et Saksa riigieelarves haigutab 14 miljardi euro suurune auk, mille on tinginud maksude alalaekumine majanduskasvu pidurdumisest ning abirahade kasv..

Saksa tööstusliidu BDI juhi Michael Rogowski sõnul on kriitika valitsuse aadressil hävitav. Enim ärritab firmasid valitsuse plaan piirata nende võimalusi varasemate perioodide kahjumit maksustatavast tulust maha arvata. Valitsus tahab vähendada seni kehtinud vabastust poole võrra, et toestada nii ettevõtte tulumaksust sõltuvate omavalitsuste kriitilist finantsseisu. See seab niigi kõrgelt maksustatud Saksa ettevõtjad veelgi ebasoodsamasse seisu — mujal Euroopas on tendents vastupidine.

Lisaks plaanib valitsus tõsta 50% teenistussõidukite maksu, millele on ägedalt vastu Saksa autotööstus. Iga kolmas Saksamaal müüdud auto on teenistusauto ning 90% neist on Saksa margid. Autotööstuse liidu VDA hinnangul vähendaks maksu tõus tuleval aastal Saksa turul autode müüki 150.000 sõiduki võrra. Suurima löögi alla satuks ekspertide hinnangul Volkswagen.

Frankfurter Allgemeine Zeitung kirjutas Siemensi plaanidest kolida peakorter Saksamaalt Austriasse. Elektroonikakontserni käibest tuleb praegu juba 80% väljastpoolt Saksamaad. Ka Allianz ütleb, et valitsuse uus maksupoliitika vähendab Saksamaa atraktiivsust peakontori asukohana ning et Müncheni kõrval kaalutakse muid alternatiive.