Rait Rebane rääkis oma konkursile esitatud loos, et trükiteenuseid pakkuva pereettevõttena olid nad 2011. aastal juba Skandinaaviasse müüvatest konkurentidest tublisti maha jäänud ning kuna trükitööstuse turg on meil üks üleinvesteeritum tööstusharu, tundus pea võimatu leida midagi uut, millega Rootsi turule edukalt sisse saada.

Rebase sõnul käis ta toona ülikoolis ja kaasas oma koolikaaslased uusi ja eristuvaid võimalusi välja mõtlema. Analüüsides Rootsi trükitööstuse turu olukorda, saadi kiiresti aru, et kui enamus Baltikumi konkurente müüb Skandinaaviasse odavamat hinda, siis tegelikult väärtustavad Volvodega sõitvad rootslased palju rohkem usaldusväärsust ja kvaliteeti.

Nii valitigi K-Print meeskonnas raskem tee, loobuti kergematest üksikute tellimuste võitmisest ning selle asemel rünnati kohe kõige kõrgemaid sihte: Rootsi turu suuremaid ja tugevamaid ettevõtteid. Rebane rääkis, et kuigi müügitööle ja läbirääkimistele kulus rohkem aega ja vaeva, tasus see strateegia ennast eristumise mõttes ära, kuna tehtud tööd olid väga tugevateks soovitusteks edasises müügitöös ja nende nimi hakkas juba ise turul levima. Kokkuvõttes kasvatati tänu Rootsi müügi edule 2011. aastal ekspordi osakaalu ettevõttes 8 protsendilt 35protsendile, järgmisel aastal veel neljakümnele protsendile. Edu tiivustas ettevõtet 2013. aastal tegema juba 1,5 miljoni eurost investeeringut, millest loodetakse tänavu omakorda veel 40-protsendilist müügikasvu.

„Õppisime, et kui oma toodet ja firmat uhkusega esitleda, siis on väga lihtne väheste ressurssidega mägesid liigutada,“ märkis Rebane.

Veel jõudsid finaali Kristjan Erm, ErmEX OÜ-st ning Elar Ollik Valio Eesti ASist.

Konkursi „Uue Turu Avaja“ žüriisse kuulusid: Peter Gornischeff (Eesti Kaubandus-Tööstuskoda), Eva-Kristiina Ponomarjov (UK Trade & Investment, British Embassy Tallinn), Siim Salme (JM Corporation OÜ tegevjuht), Leida Kikka (Samelin AS, tegevjuht), Raul Kirsimäe (Swedbank, tööstusettevõtete osakonnajuhataja).