Tariifide tõusu põhjuseks on suurenenud kahjusus. Tariifide tõus oli kuni 10 protsenti.

Tariife tõstsid AS If Eesti Kindlustus (Sampo), Salva Kindlustus AS ja ERGO Kindlustuse AS. Tariifid jätsid muutmata Seesam Rahvusvaheline Kindlustuse AS, Nordea Kindlustuse Eesti AS ja Inges Kindlustus AS.

Eestis suurima turuosaga AS If Eesti Kindlustus (Sampo) tõstis kohustusliku liikluskindlustuse tariife paar nädalat tagasi, juuli algul. Rohkem tõusid hinnad maakondades, Tallinnas vähem.

Firma sõidukikindlustuse tootejuht Eve Praks ütles, et tõus oli erinev, lähtuvalt piirkonnast, riskigrupist ja sõiduki klassist. Näiteks keskmise, 0,6 riskikoefitsiendiga sõiduauto juhi 3 kuu makse tõusis Tallinnas 6%, 341-lt kroonilt 363 kroonile, kui auto võimus on 66 kW. Sama suur oli tõus ka aastase lepingu pihul.

Salva ja ERGO tõstsid tariife juunis. Kaskokindlustuse tariifid koos liikluskindlustusega seltsides ühiselt ei tõuse, kuivõrd kasko on margi- ja mudelikeskne toode.

Reeglite järgi peaks seltsid tariifimuutuste kohta panema info välja oma kodulehele, seda kümme päeva enne muutust. Seltside kodulehtedelt tariifimuutuste kohta infot ei leia.

Ifi esindaja Eve Praks põhjendas info puudumist sellega, et If kindlustusel polegi veel oma kodulehte. Koduleht on plaanis avada tuleva aasta algul.

If on Eesti suurim kahjukindlustusselts. Seltsi liikluskindlustuse kolme esimese kuu preemiate maht oli 50 miljonit krooni. See on kolmandik Eesti liikluskindlustuse turust.

Seltside esindajad põhjendasid tariifimuutust suurenenud kahjususega. Näiteks If sai liikluskindlustusest kolme kuuga 400 000 krooni kahju.

Suurenenud kahjusus on põhjus, miks finantsinspektsioontariifide muutmise kinnitas. Inspektsiooni kindlustusjärelevalve analüüsi- ja aruandluse osakonna juht Priit Kask ütles, et seltsid lasid möödunud aastal tariifid alla. Läinud aasta suvel muutus tariifide arvutamise valem, mis andis seltsidele rohkem vabadust, sealhulgas tariifide alandamiseks. Seejuures lasid mõned seltsid tariifid liiga madalaks.

Liikluskindlustuse Fondi juhatuse liige Enno Lelumees lisas tariifide tõusu põhjusena suurenenud liiklusõnnetuste arvu. Lelumehe hinnangul võivad tariifid veelgi tõusta. Samas ei osanud ta midagi kindlat öelda, sest tariifide tõstmine on seltside pädevuses. Kuni 2001. aasta juunini reguleeris tariife valitsus.

Seltside esindajad ütlesid, et lähima kuu aja jooksul pole tariifide tõus põhjendatud. Aasta lõpus võivad siiski tariifid tõusta, kui selgub, et hiljutine tariifitõus ei aidanud tulusust parandada.

Juulis kehtima hakanud võlaõigusseadus annab tariifitõusu korral seltside klientidele täiendavaid õigusi. Seadus võimaldab kuu aja jooksul lõpetada lepingu tariifi tõstnud seltsiga.

Justiitsministeeriumi nõunik Kaupo Paal ütles, et seaduse paragrahv 461 annab õiguse leping üles öelda kuu aja jooksul alates tariifi tõusu kohta teate saamisest.

Kindlustusasjatundja Aare-Matti Inglist omanimelisest büroost soovitas vahetada seltsi, kui tundub, et kindlustusmaksed on põhjendamatult kõrged.

Seltside kindlustusmaksed kõiguvad mitmesaja krooni piires.