Eesti optikaturu liider on endiselt Instrumentarium Optika OÜ, mis kasvatab aasta-aastalt käivet. 2003. aasta 32,2 miljonilt kroonilt kasvas käive 39,5 miljonile kroonile 2004. aastal. 2005. aasta netokäive ulatus 50,6 miljoni kroonini, kusjuures kasumit saadi 7 miljonit. Lisaks eksportis firma 4 miljonit krooni eest kaupu Soome.

Instrumentarium Optika OÜ tegevjuhi Erki Rebase sõnul on konkurents aastaid olnud väga tihe. Ülevõtmisi, ühinemisi ja uusi turule tulijaid ei ole, suuremad kaupluseketid avavad võimaluse tekkides kaupluse või kaks aastas. “Minu hinnangul tuleb suurim muutus Eesti optikaturule seoses järgmise aasta jaanuaris jõustuva seadusemuudatusega, mis tõstab optikakaupadele seni kehtinud 5protsendise käibemaksu 18 protsendile,” ütles Rebane tuleviku kohta.

Tema sõnul ei oska ilmselt keegi täpselt prognoosida, kuidas käituvad tarbijad sellise äkilise hinnatõusu saabudes. 2006. aastal ei ole Instrumentariumil uute kaupluste avamist planeeritud. Instrumentarium Optika OÜ ainuomanik on Hollandi ettevõte Pearle Baltics B.V., juhatuse liikmed Pekka Perttilä ja Tage Grönholm.

Norman-Optika kaubamärgi all müüvad optikakaupu Eestis kaks firmat: OÜ Semiratio ja OÜ Cordiner. OÜ Semiratio juhatuse liige Marget Vatku nõustus, et konkurents on väga tihe. “Tundub, et kõigil läheb hästi just tänu soomlaste prilliostudele, lisaks rootslastest kliendid, kes võimaldavad optikaettevõtetel jätkuvalt kosuda,” ütles Vatku. Tema sõnul on ka eestlased hakanud järjest paremaid ning kallimaid tooteid ostma.