Meedia igal erineval kujul — sotsiaalmeedia äppide, online uudiste, YouTube'i videotega — on meie ümber üha suurema osa ajast. Näiteks kasutavad Elisa kliendid oma nutitelefonides igapäevaselt kõige enam Facebooki ja YouTube`i. Tänases maailmas on info kiire peale voolamine garanteeritud ja seda suuremates mahtudes, kui seda eales suudame tarbida. Sotsiaalmeedia monitoorija Brandwatchi statistika näitab, et YouTube’i laetakse igas minutis üles keskmiselt 300 tundi videoid ja Instagrami iga päev 80 miljonit pilti.

Selleks, et ka täiesti geniaalse äriideega startup'i tutvustus poleks järjekordne nupuke infovoos, mille vastu kaob huvi pärast teist lauset, on vaja keskenduda selle kuulajale, lugejale. Ka miljoneid jagav ingelinvestor on lõpuks tavaline inimene, kelle jaoks peab teema olema huvitav. Me kõik peame enda aega väärtuslikuks ja selles mõttes ei erine sellest ükski žüriiliige ega investor. Kui siis ainult selles mõttes, et ta peab enda aega veel väärtuslikumaks.

Oma idee tutvustamisel potentsiaalsele investorile või mõnele žüriiliikmele, on vaja kõigepealt paika saada nn lööklause. Lööklause peab olema see, mis köidab tähelepanu. See võib intrigeerida, tabada n-ö närvipead, ajada vihale või naerma, kuid see peab köitma tähelepanu ning tekitama soovi edasi lugeda.

Idee või ettevõtte tutvustamisel tekib sageli tohutu kiusatus välja mõelda ilusat ja kõikehõlmavat lause. See lause peab kindlasti olemas olema, kuid selleks, et idee omanikud ise ennast defineerida oskaksid. Idee tutvustamisel tuleb mõelda kuulajale, lugejale ja keerata see tema kui võimaliku tarbija jaoks vajalikku ja huvitavasse võtmesse. Vähemalt startup-keskkonnas ja võistlustel küsitakse alati eraldi juurde ka meeskonna kohta ning sinna saab juba enda kohta pikemalt rääkida või kirjutada. Kui idee ise on huvitav, siis pühendab lugeja juba mõnuga aega ka sellele jupile uudisest.

Jaga
Kommentaarid