Stockmann määrab poodide rõivamoe


Stockmann
StockmannETA FOTO

Tiheda konkurentsiga rõivakaubanduses seab suunad Stockmann, kellel oma rahvusvahelise mastaabi tõttu õnnestub dikteerida, millised kaubamärke ülejäänud Eesti kauplused sisse osta saavad.

Kuna Stockmann tellib suuri koguseid ja on tootjatega heades suhetes, on tal võimalus hinnata, kas Eesti turg on piisavalt suur, et sama kaubamärki võiks müüa ka keegi teine, rääkis rõivakaupluste keti A&G Kaubandus müügijuht Anu Mahlapuu. Mahlapuu sõnul neil Stockmanniga kattuvaid kaubamärke müügil ei ole. Kuigi mõlemad müüvad näiteks Esprit’d, on Stockmann valinud kallima ja A&G odavama alambrändi.

Stockmanni direktor Maisa Romanainen tõdes, et Stockmann on mõnede kaubamärkide ainuesindaja Eestis, aga see on tootja ja müüja vaheline kokkulepe, millest võidavad mõlemad. Müüjate arvu piiramiseks on mitmeid põhjusi, sealhulgas turu suurus, ostetava partii suurus, kaubamärgi imago jms.

Tallinna Kaubamajale pole ükski tootja Stockmanni pärast oma asju müümast keeldunud. “Pigem leiame, et sellisel väikesel turul nagu Eesti, kuhu suured tootjad heameelega oma reklaamiraha ei suuna, toetame me üksteist erinevate kaubamärkide müümisel,” ütles Tallinna Kaubamaja naistemaailma peaostujuht Kaie Kaas. Nii Tallinna Kaubamajas kui ka Stockmannis on praegu saadaval sellised naisteriiete kaubamärgid nagu Pola, Gerry Weber ning French Connection.