Kristiine keskuse turundusjuht Kristi Seppel selgitas, et allahindluste 1. juuli kuupäev on kokkuleppeline. Tegelikult algavad hooaja allahindlused erinevatel kettidel erinevalt - umbes paar nädalat enne 1. juulit.

"See on olnud nii ka varem. Pärast jaanipäeva on aga enamusel, seega on ka meie kaubanduskeskustes ametlik suveallahindluse periood 25. juuni kuni 31. juuli," sõnas Seppel.

Tallinna Kaubamaja turundusdirektor Anne-Liis Ostov ütles, et see, millal täpselt või kui suure soodusprotsendiga üks või teine kaupmees allahindlusega alustab sõltub sellest, kui õnnestunud on kollektsioonid ja kui hästi on suudetud klienti inspireerida juba hooaja alguses poodi tulema.

"Eks igaüks leiab siin õige aja oma kampaania alguseks ja soodusprotsendiks," nentis ta.

Kas ja kuidas mõjutab kaupade müüki seni suhteliselt jahedana püsinud ilm?

"Mis puutub ilma, siis tõepoolest on oma osa ka sellel. Loomulikult loodavad kaupmehed sarnaselt kõikide inimestega, et aastaajad vahelduksid kalendri järgi – sisseost on ikkagi planeeritud nii, et juba mais-juunis saaks müüa inimestele rannariideid ja suvekleite. Külma kevadega on seda palju keerulisem teha, aga selle eest on näiteks oluliselt lihtsam müüa ülerõrivaid," rääkis Ostov.

Seppeli sõnul sõltuvad suveilmast pigem väga spetsiifilised hooajakaubad. "Tegelikult on see suvine allahindlust iga-aastane ning kaupmeestele ammu ette teada. Ja inimesed ootavad neid samuti väga teadlikult," sõnas ta.