Tallink Takso kaasaktsionärideks on laevandusfirma AS Tallink Grupp ja taksofirma juhtkond.

“Meie tahame näidata maailmale heatasemelist Tallinna — nii klienditeeninduse kui ka ausa hinna poolest,” ütles Infortari juhatuse esimees Ain Hanschmidt.

Idee tekkis kehvast teenindusest

Taksofirma asutamise mõte tekkis Tallink Takso juhatajal Alger Holzmannil suve algul, kuna nii taksojärjekorrad kui ka teenuse kvaliteet jätsid mehe sõnul soovida ning Holzmann läks äriideega Hanschmidti jutule, kellega tal on seljataga ühised aastad Eesti Ühispanga juhatuses.

“Infortar oli sobiv investor, kuna meie nägemused tänapäevasest taksoteenusest langesid kokku. Meie eesmärk on luua Tallinna parim taksopark,” põhjendas Holzmann äripartneri valikut.

Tema hinnangul on Tallinna praeguses tänavapildis taksosid liiga vähe ning tipptunnil taksot saada on mõnikord pea võimatu.

Hanschmidt märkis, et taksoteenuse pakkumine on prognooside kohaselt arenev ja kasumlik tegevusvaldkond ning eelkõige nähakse sünergiat just teenuse ühises korraldamises koos Tallinki ja hotellidega.

Abilinnapea: taksonduses on kahtlaseid firmasid

Tallinna abilinnapea Jaanus Mutli sõnul on tihenev konkurents Tallinna taksonduses ja uus, kvaliteetne taksofirma väga tervitatav.

Seda enam, et uued taksod keskenduvad just nende klientide teenindamisele, kes saabuvad Tallinna sadama kaudu, kus halva kuulsusega taksofirmad oma ohvreid just püüavadki.

“Pole mingi saladus, et taksonduses on kahtlasi firmasid, mille teenust kasutades võib tihti petta saada. Või siis on see takso nii seest kui ka väljast kole ja taksojuht seal sees veel koledam,” kirjeldas Mutli pealinna taksomajanduse olukorda.

Holzmann lubas, et Tallink Takso autod ja taksojuhid peavad olema esinduslikud nii kvaliteedi kui ka väljanägemise poolest.

Milliseks kujunevad tulevase tippklassi taksoteenuse hinnad, ei soovinud Holzmann ärisaladusele viidates veel avaldada.

“Hinnad on kujundamisel,” jäi ta napisõnaliseks. Septembri lõpus või oktoobri alguses selgub, kes automüüjatest sõlmib taksofirmaga lepingu 100 auto liisimiseks.

Esialgsete plaanide kohaselt veereb alguses Tallinna tänavatele 50 tuliuut Tallink Takso logoga autot ning järgmised 50 kuu aja jooksul.

Taksojuhid, kelle otsimisega praegu tegeletakse, riietatakse ühtsesse vormiriietusse.

“Me plaanime võtta taksojuhid täiskohaga tööle, mis loob turvatunde kõigile kolmele osapoolele — kliendile, taksojuhile ja taksofirmale,” lisas Holzmann.

Uue taksofirma suhtes kõrged ootused

Ärimehed loodavad uue taksofirma kaudu Tallinna mainet tõsta ning usaldusväärsuse ja mugavale teenusega saada väliskülaliste lemmiktaksoks.

Uut taksofirmat lubas testima minna ka abilinnapea Jaanus Mutli, kes koos endise linnapea Jüri Rattaga eelmise aasta kevadel itaallaseks maskeerununa Tallinnas taksoreidi tegi.

“Jüri Ratas pole küll enam linnapea, aga see ei tähenda, et me ei võiks seda uuesti teha,” muigas Mutli.

Abilinnapea lisas, et tal on uue taksofirma suhtes kõrged ootused ja kui selle tulekuga õnnestub mõni halva kuulsusega taksofirma välja suretada, on see väga hea.

Kommentaarid

Jaan Härms, Linnatakso omanik
Tallinki loodava taksofirma turuletulek taksohindu alla ei löö. Taksohinnad pigem ikka tõusevad. Kulutused on ju sedavõrd suured.

Tallink on iseenesest ju kõva firma ja saja autoga turuletulek on kõva sõna. Sada autot on veel ainult meil ja Tulikal.

Kuna taksojuhid on enamasti FIEd ning nende kulutused on suured, siis pole mõeldav see, et taksohinnad nüüd konkurentsi tihenemise tõttu langema hakkaksid. Mina hindade langusesse küll ei usu.

Kui bensiinihinnad hakkavad tagasi minema, no siis võiks võib-olla teist juttu rääkida.

Margus Trempi, Krooni Takso OÜ tegevjuht
Ma olen täiesti tummaks löödud esimese hooga sellisest uudisest. Pole kerge tulla börsiettevõttega turule, kus on väga raske olla ainuke seadust täitev loll. Taksojuhte ei jätku juba ammu ja uue tulija ainus võimalus on ilmselt autosid FIEdele välja rentida. Iga enesest lugupidav FIE aga näitab oma tulusid deklaratsioonis 2500 krooni kuus, et mitte korralikult makse maksta.

Kokkuvõttes võib öelda, et kliente jätkub kindlasti, aga töötajaid mitte. Ma arvan, et nad peavad tõenäoliselt kellestki kasvama, sest tulla lihtsalt laevandusest taksondusse tundub ebareaalne.

mis on mis

Tallink Takso suuromanik Infortar

• Kuulub Ain Hanschmidtile, Kalev Järvelillele ja Enn Pandile.
• Investeerimisettevõte, mille tegevusvaldkonnad on laevandus, kinnisvara, hotellindus ja trükitööstus.
• Investeeringute portfellis on ligikaudu 65 000 m” hotelli- ja spaakinnistuid Tallinnas ning üle 330 000 m” maad Tallinnas ja selle ümbruses.
• On trükikoja AS Vaba Maa omanik ning ostu- ja meelelahutuskeskuse Tallink City arendaja.
• On Tallink Grupi suuraktsionär, omab ligi 40% firma aktsiatest.

kes on kes

Alger Holzmann

• sündinud 3. märtsil 1969 Põlvas
• lõpetanud 1992. aastal Eesti Sisekaitse Akadeemia
• töötanud ASis Eesti Ühispank turvaosakonna juhatajana
• oli Ühispanga juhatuse liige
• OÜ Securitec osanik