Wisemile meeskonna sõnul on Taxify ebaaus käitumine taksofirmade suhtes olnud äärmiselt kasulik just nende ettevõttele. Sajad Eesti taksojuhid on teatanud juba praegu, et tahavad lahkuda Taxifyst ja Taxigost ning liituda Wisemilega. Wisemile avalikustab taksorakenduse mai alguseks.

Ärileht uuris rakenduse arendajatelt, kuidas on läinud nende ettevalmistus jõulisemaks turule sisenemiseks.

Kuhu olete jõudnud toote arendamise-ja lansseerimisega tänaseks päevaks?

Tasuta Wisemile sõidujagamise rakendus on olnud avalik juba pool aastat ning sellega on liitunud üle 8000 kasutaja. Kõik soovijad saavad äpi tasuta alla laadida ja reisijana sõita näiteks Tallinnast Tartusse ning seda enamjaolt 2 korda odavamalt kui bussi või rongiga.
Sel kevadel avalikustame oma rakenduses ka takso tellimise funktsiooni. Meil on sõlmitud eelkokkulepped suuremate taksofirmadega Tallinnas, Tartus, Pärnus ja Viljandis. Kuna kõik taksojuhid ja sõidujagajad saavad vaid paari klikiga end Wisemile-s registreerida ja koheselt sõitma hakata, siis loodame katta Wisemile taksorakendusega kõik suuremad Eesti linnad ning ka maapiirkonnad, kus traditsioonilisi taksosid täna ei eksisteeri.

Mis on seni teie meeskonna kõige silmapaistvam saavutus?

Wisemile on täiesti iseseisvalt hakanud kasvama üle Eesti piiride. Iganädalaselt toimub mitmeid sõite Eesti ja Soome vahel. Palju sõite jagatakse Eestist Riia lennujaama sõites. Samuti kasutavad Wisemile-i mitmed pikamaa autojuhid, kes on Eestist Lääne-Euroopasse või Põhja-Norra sõites nõus kaasreisijaid peale võtma. Lisaks on jagatud mitmeid sõite Soomes ja Lätis.
Oleme käivitamas Wisemile taksorakendust, mis on sarnaselt sõidujagamisele täiesti tasuta ja ilma vahendustasudeta.

Mis on olnud kõige suuremad tagasilöögid ideede teostamisel?

Kasutajate käitumisharjumuste ja eelarvamuste muutmine on aeganõudev protsess. Inimesed ei julge esmalt võõraste juhtidega sõita ning see loob teatud ebakindluse. Wisemile rakenduses on palju infot endale sobiva sõidu valimiseks. Meie seniste kasutajate tagasisidest selgub, et nad on olnud sõidujagamisega väga rahul.

Mis on olnud teie meeskonna jaoks kõige suurem õppetund?

Oleme õppinud olema julged, haarama härjal sarvist ja teostama ideid võimalikult kiiresti. Üleliigne planeerimine ei pruugi mõjuda ettevõttele hästi, sest mõnikord ei jõutagi tooteni ja jäädakse vaid planeerima või arendama.

Kus ja millisena näete oma ettevõtet aasta pärast?

1. Aasta pärast on Wisemile-i sõidujagamine laialdaselt kasutatav. Teeme koostööd mitmete suurtemate tootmisettevõtetega, kelle töötajad saavad mugavalt omavahel sõite jagada ja säästa sellega aega ja raha.
2. Planeerime teha koostööd avaliku sektori ja kohalike omavalitsustega toetades autojuhte/reisijaid, kes sõidavad Wisemilega kehva ühistranspordiühendusega piirkondades. Sõidujagamise rakendusest saab suur abimees maapiirkonnas elavatele inimestele.
3. Oleme edukalt käivitanud üle-eestilise linnasisese sõidujagamise ja Wisemile takso teenust pakkuva rakenduse, mille kasutamine on juhtidele täiesti tasuta. Taksojuhid ja taksofirmad ei näe enam mõtet kasutada meie konkurentide kallist teenust.
4. Wisemile teenusega saab e-toidupoodidest tellitud kauba endale koju tuua kõigest 1 tunniga.

Kui peaksite valima Ajujahi TOP 30 seast ühe lemmiku, kes see võiks olla ja miks?

Lisaks Wisemile-le on Ajujahi TOP30 palju ägedaid ideid. Nähes rakenduse MSQRD näol reaalajas videotöötluse suurt edu, siis sarnasesse kategooriasse liigitaksime ka 5sec, mis on ka ainus Ajujahil osalev ettevõte, mille teenust olen kasutanud. Lisaks kuuluvad lemmikute hulka Levidera, Marina Ahoy, Tippy ja LocalsMade.