"Lipumärkide jagamisega alustasime kolm aastat tagasi. Praeguseks on otsustanud märgi kasutamisega oma poolehoidvat suhtumist kodumaisusesse üles näidata 70 ettevõtet, lisaks enamus kaubanduskettidest. Lipu märgiga annab toiduliit oma panuse eestimaise populariseerimisele ning meie majanduse elavdamisele, sest rahvusliku märgi tooted sünnivad sagedasti erinevate tootjate tihedas koostöös" ütles Eesti toiduainetööstuse liidu juht Sirje Potisepp Toiduainetööstuse Liidu teates.

Kolme aasta jooksul tehtud töö on pälvinud toiduliidu hinnangul tarbijate, kaubanduskettide ning tootjate poolehoiu. Mitmel puhul on ettevõte lisanud märgi originaalpakendile, seni on see olnud hinnasildi juurde kuuluv element.

Lisaks on toiduliit loonud huvitava pretsedendi, nüüdseks on liitujate hulgas ettevõtted väljast poolt toiduvaldkonda: riiete tootmisega tegelev AS Suva, lastekaupade tootja Milana ning tanklakett Statoil. Uute liitujate kaasalöömine on arusaadavalt innustava tähtsusega.

"Alustasime lipumärgi projektiga 2009. aasta juunis ning planeerisime seda esialgu üheks aastaks. Olime sajaprotsendiliselt kindlad, et kodumaiste toidukaupade päritolu väljatoomine leiab tarbijate hulgast positiivse vastukaja – nii ka läks. Kaubanduskettide suur koostöövalmidus, arvestades, et lipumärkide käitlemine on just nende kanda, oli tootjatele meeldivaks üllatuseks ja seega võime julgelt kampaaniaga aina suuremas mahus edasi liikuda," kommenteeris Potisepp.