Teede- ja sideministeeriumi eestvedamisel välja töötatud andmevahetussüsteem võimaldab mõne aasta perspektiivis Eestis äri tegevate logistikafirmade, nende klientide, riigiametite, pankade ja teiste sektoriga seotud firmade omavahelise suhtluse muuta paberivabaks.

Tulevikus saab rahvusvaheline vedaja sisestada ükskõik kus maailma punktis interneti teel andmebaasi kaubaandmed ja selleks ajaks kui saadetis jõuab Eesti piirile, on kõik piiriületus- ja tollidokumendid juba elektrooniliselt kinnitatud. Info kaubast ja selle saabumisest jõuab piirivalvesse, tolli, taimekaitseinspektsiooni ja teiste riigiametiteni, samuti klientideni kellele kaupa tarnitakse.

“Terve Euroopa suuremad sadamad, nagu Rotterdam ja Amsterdam töötavad selles süsteemis — kes suuremas, kes väiksemas mahus,” rääkis Martin Müür logistikafirmast Estma. “Eesti puhul on muidugi küsimus, kuidas suudetakse seda projekti edasi arendada ja kuidas toll ja piir sellega kaasa tulevad.”

Müüri hinnangul jääb logistikafirmade töö küll samamahuliseks, aga hõlbustades tolli ja piirivalve tööd, kiirendab see tarnijate tööprotsessi ning võimaldab pakkuda kliendile paremat teenust. “Mõttetu ajakulu on hetkel see, et need neli viis instantsi, kuhu me peame oma paberid esitama, sisestavad igaüks uuesti seda informatsiooni.”

Praegu võtab piiriületusprotseduur autovedajate hinnangul keskmiselt tund aega, halvemal juhul aga terve päeva.