Präänikud, mida sihtotsingute tegemisel töötajatele pakutakse, sõltuvad eelkõige konkreetsest töötajast. Tippjuhile ei ole põhipalk motivaatoriks, talle on oluline väljakutse, uus valdkond, uued turud; spetsialisti puhul on oluline rahaline pool ja töö sisu, mis peaks olema olemasolevast tööst sügavam, rääkis personaliotsingufirma Fontes partner Eva Lelumees. “Spetsialistide motiveerimiseks on kasutatud ülemineku- või sisseelamistasu, kus tööleasumisel makstakse töötajale korraga kätte ühe või kahe kuupalga suurune summa,” rääkis Lelumees.

Konsultatsioonifirmade keti J. Friisberg & Partners ning IIC Partners partneri Igor Pässi sõnul meelitavad sama valdkonna ettevõtted töötajaid ainult rahaga. “Raha peab olema selline, et kui kotike pähe kukub, oleks raha kõlinat kuulda,” märkis Päss. “10-20protsendilise palgatõusuga täna enam kedagi ei osta. Pakkumisi tehakse 30-50 protsendiga.”

Lelumehe sõnul ei ole oluline mitte põhi-, vaid kogupalk, mida inimene teenib, ja eri firmadel on siin erinevad võimalused pakkuda töötajale näiteks võimalust saada osa optsioonist või kasumijaotusest.

Sampo Panga personalijuht Liina Oks tunnistas, et nemad on töötajaid üle ostnud, “sest mõnikord peab”. Tippspetsialistile pakkumist tehes on Oksa sõnul selge, et püütakse leida temale rahuldav palgatase. “Materiaalne heaolu annab rohkem võimalusi enesearenguks ja kindlustunde, et elu kvaliteet ei lange,” lausus Oks.