Sadamaoperaatorite liidu tegevjuhi Ago Tiimani sõnul mõjutab transiidiketi ühe lüli, milleks infrastruktuuri kasutamine on, kallinemine kogu transiidi hinda, aga transiidikoridoride osas on Läänemere piirkonnas praegu väga terav konkurents. Kaubasaatjad võivad sel juhul hakata otsima odavamaid teid ning lätlased ja soomlased rõõmustavad, lisas ta. Tiimani sõnul vajaks saadavad tulud-kulud hoolikat analüüsi: “Katsetamine on ohtlik, sest riskid on suured.”

Pakterminali juhatuse esimees Sulev Loo ütles, et ta on oma klientide ees üsna rumalas olukorras: “Mai on kohe käes, aga ma ei tea, kas käibemaks tuleb transiidile või infrastruktuurile või mõlemale või ei tule üldse. Oma Venemaa partneritele anname jälle narrimiseks põhjust,” kirjeldas ta olukorda.

“Transiidi käibemaksustamine oleks jõuline samm, mis kindlasti suunaks osa kaupu Eestist naaberriikidesse, sest Lätis, Leedus ja Soomes transiiti ei käibemaksustata,” ütles Eesti Raudtee tegevdirektori kohusetäitja Riivo Sinijärv.

Käibemaksuseaduse muutmise eelnõu kohaselt vabastatakse välistransiidil oleva kauba Eesti-sisene vedu. Uus käibemaksuseadus vabastab transiitveod käibemaksust ainult juhul, kui osa sellest toimub ühendusevälises riigis. Kui näiteks vedur haagib vagunid taha Narvas ja sõidab Narvast Muugale, on see Eesti-sisene vedu, mis läheb uue seaduse alusel käibemaksuga maksustamisele kui täielikult Eestis toimuv vedu. Raudteeinfrastruktuuri tasu ei võimalda eurodirektiiv ära jätta, sest teenus on seotud Eestis asuva kinnisasjaga ja tuleb seega ka maksustada Eestis.