Lisaks roosamannalikele tulevikulubadustele jagavad teise samba fondide pakkujad liitujatele kingitusi, millega pangad ja seltsid oma sõnutsi näitavad välja tänulikkust, et klient just neile 2+4% oma palgast usaldab.

Sampo Pank näiteks kingib kõigile Sampo pensionifondidega liitujatele 100grammise popkornipaki. Pressiesindaja Anneli Rõugu sõnul on see osa nende meediakampaaniast, mille sõnum on, et pensionikogumine on lihtne nagu popkorni küpsetamine. Roheliste ja siniste triipudega paberkotil on tarvitamisjuhis: investeeri, oota, lase kasvada ja naudi. Lisaks lubab pank kõigi jüngrite vahel välja loosida Mini One auto üheks aastaks.

“Ole selline, nagu tahad. Elu lõpuni,” näitlikustab Hansapank Gunnar Grapsi pildiga pensionipõlve. Hansapank kõiki liitunuid kingitustega meeles ei pea, kuid saadab vähesed õnnelikud iga kuu loosi korras Madeirale.

LHV turundusjuht Karin Sepandi nendib, et parem varblane peos, kui tuvi katusel ja riietab LHV pensionifondi valinud mustadesse ja valgetesse T-särkidesse. “Me ei arva, et inimene teeb oma otsuse 20 aastaks LHV kasuks nüüd selle särgi pärast,” selgitab Sepandi. “See on lihtsalt selline lisaboonus ja meile jääb kinkimise rõõm.”

“Kindel pension Ühispangast,” tõotab pank kolme tammetõruga reklaamplakatil ja annab liitunule pihku “Mõnusa elu” paketi, millega saab soodustusi 9000 krooni eest. Tulevane pensionär saab näiteks 10% odavamalt kodutehnikat ning vähendada veerandi jagu sanatooriumikulusid.

“Klient tegi suure ja tähtsa otsuse ning see on meiepoolne tänuavaldus, et ta liitus meie pensionifondiga,” räägib Ühispanga pressiesindaja Evelin Pull. “Kindlasti ei ole see kingitus määraja, millise pensionifondi ta enda jaoks valib,” möönab ka Pull.

Seesam Elukindlustuse turundusjuht Margus Lužkov nendib, et ilmselt saadavad nemadki liitujad reisile. Seda loosi korras, kuid kuhu, seda pole veel otsustatud.