Kogu turul on Elisa positsioon teine EMT järel, ütles Elisa Eesti juhatuse liige Andrus Hiiepuu BNS-ile. Eraklientide mobiilsideturg hõlmab kogu turust 80 protsenti.

EMT on olnud Eesti eraklientide mobiilsideturu liider 17 aastat.

Äriklientide segmendis oli Elisa turuosa ettevõtte ärikliendisegmendi juhi Jüri Teemanti hinnangul möödunud aastal 28 protsenti võrreldes aasta varasema 21-22 protsendiga, EMT turuosa oli 48 protsenti, kahanedes aastaga 2-3 protsendipunkti, ning Tele2 turuosa 22 protsenti võrreldes aasta varasema 24 protsendiga.

"Kui me möödunud aastal kasvasime 6-7 protsenti, siis sellest aastast ootaks vähemalt sama suurt kasvu," ütles Teemant BNS-ile. Ta lisas, et see on optimistlik hinnang, turuosa võiks kunagi suurima konkurendiga ka äriklientide turul võrdsustuda.

Tänavu kavatseb Elisa äriklientide turul jätkata senist valitud kurssi ja osaleda aktiivselt riigihangetel. "Siin on hea referents loodud," ütles Teemant BNS-ile, viidates mullu võidetud kuue ministeeriumi ja teiste riigiasutuste ühisele sidehankele. Samuti kavatseb Elisa esitada sidepakettide pakkumisi ka suurtele ettevõtetele, kes praegu Elisa kliendid ei ole.

Elisa pakub nii fikssidet kui ka mobiilsidelahendusi, mis eristab ettevõtet paljudest sidepakkujatest, kes on ehitatud tehnoloogia peale, pakkudes sidet kaabli või õhu kaudu, märkis Elisa Eesti juhatuse esimees Sami Seppänen neljapäeval pressikonverentsil. Tema sõnul oleks väljakutse, kui Elisa Eesti konkurent oma mobiilside- ja fikssidetegevuse ühendaks.

Ettevõtete konkurentsiametile esitatud statistika järgi oli möödunud aasta kolmanda kvartali lõpul EMT-l 803 357 lepingulist klienti ja kõnekaarti, Elisal 624 293 ja Tele2-l 558 774.

Arvude liitmisel annab see kokku pea kaks miljonit, aga Eestis on vähem kui 1,3 miljonit aktiivset mobiilsideklienti, ütles Seppänen. Konkurentsiametile esitatud andmed hõlmavad tema sõnul ka kampaania korras tasuta või odavalt jagatud kõnekaarte. "Eestis oleks võimalik saada sajaprotsendiline turuosa, kui panna igasse postkasti kõnekaart," ütles Seppänen. "Iseasi, kui sihipärane see oleks."

Tehnilise järelevalve ameti numbriliikuvuse statistika järgi on Elisa mullu ja tunamullu võitnud 56 909 klienti, EMT on kaotanud 45 936 klienti ja Tele2 on kaotanud 9608 klienti.