Prisma turundus- ja kommunikatsioonidirektori Kadri Lainase sõnul on Prismas kõige müüdum sai Hagari sai, milllele kehtib aasta lõpuni hinnagarantiiga tagatud soodsam hind.

Teist ja kolmandat kohta jagavad Prismas Kirde sai ja Kodusai.

Kui saia segmendis on Lainase sõnul ostu langetamisel väga oluline toote hind, siis leibade ostmisel on esimeseks ostuargumendiks maitse.

"Siin jagunevad tarbijad juba väga laia tootevaliku vahel tunduvalt ühtlasemalt. Kui veel mõned aastat tagasi oli eelistatuim klassikaline Toolse Rukki Leib, siis täna on esikohale rebinud hoopis Rukkipala. Toolse Leivale lähimaks konkurendiks on Rehe Ruikleib," rääkis Lainas Delfile.

Leiva- ja saiatoodete grupis jätkub tervislikkuse trend. Näiteks täielikult rukkijahust Saib võitis Lainase sõnul kohe tarbijate südamed.

"Kokkuvõtteks võib öelda, et rukkijahust leivad on tegijad, samuti sepikud. Tarbija on üles leidnud väikeste tootjate käsitööleivad," sõnas Lainas.

"Prisma Peremarketi koostöö väikeste leiva ja saiatootjatega - näiteks Hiiumaa Tarbijate Ühistu Tootmisega - on meie valikust avardanud nii Kõrvitsasaiaga kui ka Hiiu Rukkileivaga ja Karja Porgandileivaga. Seega võib näha, et leiva-ja saiatoodete osas on kodumaisus, värskus, säilitusainete mitte kasutamine ning vanad head unustatud retseptid ostuotsuse tegemise olulised argumendid."

Rimi Eesti Foodi kommunikatsioonispetsialist Katrin Bats ütles, et nii nagu paljude teiste tootegruppide puhul, on ka leiva ja saia müügil väga tähtis osakaal kampaaniahindadel ning seetõttu ei saa tema sõnul öelda, et leiva-saia sööjad oleksid n-ö margitruud. Tänasele hinnatundlikule tarbijale pole isegi paarisendise hinnavahe pärast probleemi oma lemmikbrändi välja vahetada.

"Paraku siinkohal populaarsemaid leiva- ja saiasorte välja tooma ei hakkakski, sest nagu müügid näitavad, iga nädal tõuseb müügitabeli tippu just see toode, mida kampaaniahinnaga pakutakse," lisas Bauts.

Selveris on keti avalike suhete juhi Annika Vilu sõnul traditsiooniliselt populaarsed Kodusai ja Kirde sai. "Sellel aastal on uuena esimeste seas Hagari sai, mis on olnud pikka aega müügil soodushinnaga," sõnas Vilu.
"Nii saia kui leiva puhul mõjutab ostuotsust suuresti hind ning ostukorvi jõuab sagedamini hetkel kampaanias olev toode."

Leibadest on Selveris hästi ostetud nii Leiburi Rukkipala kui ka Fazeri Musta leiba, aga mullusega võrreldes on need kaks vahetanud müügiedetabelis omavahel kohad - mullu oli Fazeri Must leib esimene.

Kolmandal kohal olev Ruks on seevastu uue tootena väga hästi omaks võetud. Kohe algusest peale sai Vilu sõnul populaarseks ka Saib, mis on saiasõpradele tervislik alternatiiv ning leidnud omale kindla sihtgrupi.

Selveri saiamüügi esiviisik:
Kodusai (viilutatud)
Hagari sai (viilutatud)
Perenaise sai (viilutatud)
Kirde sai (viilutatud)
Kuldne röstsai

Selveri leivamüügi esiviisik:
Leiburi Rukkipala
Fazeri Must leib
Rukkileib Ruks (Leibur)
Rehe rukkileib
Peenleib Tallinn