Eelkõige tagab määrus tarbijate parema kaitse reisi pikema hilinemise või tühistamise korral, teatas tarbijakaitseamet oma kodulehel.

  • Teekonna muutmine. Olukorras, kus reis hilineb üle 1,5 tunni või tühistatakse, on reisijal õigus nõuda, et ta toimetataks esimesel võimalusel lisakuludeta muud teekonda pidi planeeritud sihtkohta. Teekonna muutmise asemel võib reisija valida piletiraha tagastamise ja nõuda tasuta tagasireisi esimesse väljumiskohta. Piletiraha peab laevafirma reisijale tagasi maksma seitsme päeva jooksul. 
  • Õigus infole. Laevafirma või vajadusel ka terminalioperaator peab tarbijaid reisi hilinemisest või tühistamisest teavitama võimalikult kiiresti, igal juhul mitte hiljem, kui pool tundi pärast sõiduplaanijärgset väljumisaega. Eeldatavast uuest  väljumis- ja saabumisajast tuleb infot anda kohe, kui see selgub.
  • Õigus abile. Reisi üle 1,5-tunnise hilinemise või tühistamise korral peab laevafirma pakkuma tarbijatele piisavat abi, mis sisaldab näiteks suupisteid, eineid ning karastusjooke. Kui laevareisi hilinemine või tühistamine toob kaasa ööbimisvajaduse, tuleb ettevõttel pakkuda reisijatele ka majutust kuni kolmeks ööks. Kui ööbimiskoht asub eemal, on reisijatel õigus transpordile sadamaterminali ja majutuskoha vahel.
  • Õigus hüvitisele. Hüvitise määr, mida üle 1,5 tunni hilinenud või tühistatud laevareisi puhul nõuda saab, on 25–50 protsenti piletihinnast. Konkreetne summa oleneb planeeritud reisi ja hilinemise pikkusest. Hüvitis tuleb laevafirmal välja maksta ühe kuu jooksul pärast seda, kui tarbija on taotluse esitanud. Hüvitise maksmisest võib keelduda, kui hilinemise või tühistamise põhjuseks olid laeva ohutut juhtimist takistavad ilmastikutingimused või erakorralised asjaolud. Selliste asjaolude hulka kuuluvad näiteks tugev tuul, tormine meri, tugev hoovus, rasked jääolud ning erakordselt kõrge või madal veetase.
  • Kaebuste lahendamine. Laevareisi hilinemise või tühistamisega seotud kaebusega tuleb tarbijal pöörduda esmalt laevafirma poole. Kui probleemi ei õnnestu sel moel lahendada, saab pöörduda tarbijakaitseametisse. Laevareisijate ülepiiriliste kaebustega tegeleb ameti juures tegutsev ELi tarbija nõustamiskeskus
  • Puuetega reisijate õigused. Määruse järgi peab laevareisijatele edastatav teave olema  väljastatud puudega või piiratud liikumisvõimega isikutele kättesaadaval kujul. Tagatud peab olema ka puudega reisijate mittediskrimineeriv kohtlemine ja tasuta eriabi neile nii sadamaterminalis kui laeva pardal. Lisaks on määruses puudega laevareisijatele ette nähtud rahaline hüvitis liikumisabivahendi kaotsimineku või kahjustuse korral.