Jäätisetootmises on tarbija eelistus selgelt koorejäätiste suunas.

"Kui vaadata turutendentse, siis arvestades Eriti Rammusa koorejäätise edukust Eestis on näha tugevat eelistust just koorejäätise suunas," ütles Premia brändijuht Katrin Tamm.

Premia tõi tänavu veel turule retrohõngulise Vana Tallinna pulgajäätise, samuti jäätise Mesikäpp, mis valmis koostöös Kaleviga.

Ka Balbiino on toonud turule koorejäätiste sarja, mis on saadaval ka üheliitrises pakendis.

"Koorejäätise sõbrad on meid juba kiitnud tänavuse suure vahvlikoonuses koorejäätise turule toomise eest teiste Balbiino kooremärgiga jäätiste kõrvale. Rammusama ning suurema jäätise armastajatele oleme sellest kevadest turule toonud ka 1-liitrise Koorejäätise," ütles Balbiino müügijuht Hindrek Männik.

Saleda joone austajatele aga pakub firma Fitness jogurtijäätist, mis sisaldab ka probiootilisi baktereid.

"Fitness jogurtijäätiste peamiseks komponendiks oleva jogurti toodame ise oma tehases, et tagada heade AB (acidofilus, bifido) bakterite ellujäämine," rääkis Männik.

Liha osas on inimeste maitseelistus muutunud traditsioonilisemaks - järjest enam hinnatakse „puhast“ maitset.

"Kui varasemalt üllatati tarbijaid šokolaadivorstide ja erinevate rahvusköökide maitsekombinatsioonidega, siis nüüd, lähtuvalt tarbimistrendidest, arendatakse klassikalisi, eestlastele harjumuspäraseid maitseid, millel oleks ka tervise seisukohast argumente, näiteks vähese soolasisaldusega, tehisainete- ja maitsetugevdajavaba jne," rääkis Maks & Mooritsa kaubamärki kasutava Atria lihatööstuse tootejuht Arnika Ambos.

Marineeritud lihadest on ettevõtte uudistooted Maks & Moorits Klassikaline ja Maitselt mahe grill-liha, Sinepimarinaadis grill-liha, šašlõkk ja ribi, Grillsnäkk. Grillvorstidest kõrgema lihasisaldusega – Maks & Moorts Sinepiga, Vürtsikad ning Suitsupeekoniga, Wõro Kana ja Klassikaline grillvorst ning lisaks Wõro Röstsibulaga ning 95%- lise lihasisaldusega VK Maarja toorvorstid.

Ranna-Rootsi kaubamärki kasutava Maag lihatööstuse uuteks toodeteks on näiteks Delfi grilltesti võitnud Gruusia šašlõkk, samuti jõhvikamarinaadis liha.

Õlledest on A. Le Coq toonud turule kaks uut toodet ning uuendanud oma tuntuimat märjukest ehk Premiumi.

"Kõige enam oleme investeerinud õllede kategooriasse, tuues turule
Eesti esimese lahja õlle A. Le Coq I ning Tšehhi-tüüpi õlle A. Le Coq Pils. Samuti uuendasime ka oma esibrändi A. Le Coq Premiumi välimust, võttes kasutusele uue pudeli ning etiketi," ütles firma juht Tarmo Noop.

Siidrikategoorias tõi A. Le Coq turule mittealkohoolise siidri Fizz Pear, kus alkoholitase on viidud miinimumini ning eksootiliste viljade maitselise suvesiidri Fizz Paradise.

Veekategoorias on uuteks toodeteks mustikamaitseline Aura Plus ning vaarikamaitselise near-water vesi Aura Fruit.

"Karastusjookide kategoorias on uuteks toodeteks tume kali, mille
retseptuuris on kasutatud humalaid ja röstitud linnaseid. Samuti
kinnitame oma positsiooni koolasegmendis ning tõime turule
guaraanasisaldusega RC Cola Kick," selgitas Noop.