Vähem kui pooled Eesti elanikest on ostnud kaupu otsemüügist


arvuti, internet, laptop.
graafik - 53SXC.HU

Täna Tallinnas toimunud Baltimaade otsemüügi konverentsil esitleti uuringut, mille tulemustest selgus, et Baltimaades on otsemüük kõige levinum Lätis, kus 60% vastanutest on sellega kokku puutunud, Leedus on sama näitaja 48% ja Eestis 40%.

Ligi 40% küsitletutest suhtuvad pigem positiivselt ka tulevikus otsemüügi toodete ostmisesse, teatasid otsemüügi assotsiatsioonid.

„Tarbijate suhtumine otsemüüki on pigem positiivne, kuid ühiskonnas levib otsemüügiga seoses veel negatiivseid stereotüüpe näiteks otsemüüjate pealetükkivusest. Meie eesmärk on uutele klientidele selgitada, et iga üksiku otsemüüja taga on suurettevõte, kes oma toodete kvaliteedinõuded ja tarbija õiguste kaitsmist rangelt jälgivad,“ ütles Baltimaade otsemüügi assotsiatsioonide peadirektor Gintautas Zaleckas. Uuringu põhjal on otsemüügi kliendid ostetud toodetega pigem rahul, ainult 4-7% tõi välja negatiivseid kogemusi.

Otsemüügi tooteid ostnud inimestest 77% vastas, et on otsemüügist ostnud kosmeetika- ja kehahooldustooteid, populaarsuselt järgmised on majapidamistarbed, mida on ostnud 29% vastanuist.

Eesti elanikest kliendid näevad otsemüügi eelistena jaekaubanduse ees kauba toimetamist koju, samas kui Läti elanike jaoks on olulised odavamad tooted, mida kauplustest ei leia ning Leedu elanike jaoks toodetega tutvumise võimalus otsemüügi esitluste ajal.

Uuringust selgus, et 14-16% Baltimaade elanikest tegeleb otsemüüjana või omab selles varasemat kogemust. Peamise motivaatorina otsemüügiga tegelemisel nähakse lisateenistust, eestlased ja leedulased peavad oluliseks ka müüdavate toodete soodushinnaga ostmise võimalust ning lätlased paindliku graafikuga tööd.

„Uuringu tulemuste põhjal on Baltimaades otsemüügiga tegelemisest huvitatud valdavalt kõrgelt haritud, linnades elavad naised vanuses 18-35, mis kinnitab maailma kogemust, mille kohaselt on 80% kõigist otsemüüjatest naised,“ ütles Eesti, Läti ja Leedu otsemüügi assotsiatsioonide peadirektor Gintautas Zaleckas.

Uuringu käigus küsitleti tuhandet Eesti, Läti ja Leedu elanikku vanuses 17-75 eesmärgiga selgitada välja elanikkonna suhtumine otsemüüki. Küsitluse viis läbi Leedu uuringutefirma Spinter Research, Eesti elanikke küsitles Turu-uuringute AS.

Uuringut esitleti täna Tallinnas toimunud Baltimaade otsemüügi konverentsil, kuhu kogunesid otsemüügi ettevõtete, rahvusvaheliste otsemüügi organisatsionide, valitsus- ja õppeasutuste esindajad.

Baltimaade otsemüügi konverentsi korraldasid Eesti, Läti ja Leedu otsemüügi assotsiatsioonid, mille liikmed on suurimad Baltimaades tegutsevad otsemüügifirmad Amway, Avon Cosmetics, Eastcon AG, GNLD International, Herbalife, Mary Kay, Oriflame ja Zinzino.

Mis on kõigi aegade julgeim otsus, mis on Eestis tehtud?


Tänud vastamast ja head loosiõnne!