Kui Eestit külastanud Vene Riigiduuma delegatsiooni juht kinnitas, et Eesti vastu pole majanduslikke sanktsioone mõtet rakendada, siis Vene Raudtee kolmapäeva õhtul tulnud teade, et raudtee remondi tõttu lõpetatakse naftasaaduste transport Eestisse, võib olla märk vastupidisest.

Väetisi transportiva ASi DBT juht Vladimir Volohhonski ütles, et talle on teatatud, et Narva ja Orava kaudu enam kaupa vedada ei saa. “See on seotud raudtee remondiga. Arvan, et raudtee remont viib Eestist ära need 30-35% transiitkaubast, mida naaberriikide sadamad teenindada suudaksid,” rääkis ta.

“Kõik transiidiettevõtted kaotavad sellest,” kinnitas Milstrandi juht Margus Salu, kelle sõnul jääb tavainimene nn transiidisulust puutumata, kuid kannatavad nende firmade töötajad, kelle sissetulekud osaliselt kaubamahust olenevad. “Kui aus olla, siis arvan, et venelased kaotavad sellest kõige rohkem, sest kui nad peavad hakkama kaupa ümber suunama, maksavad nad selle pealt erilisi tariife,” leidis Salu.

Eesti Raudtee juhi Kaido Simmermanni teatel mingit ametlikku teadet transiidi lõpetamise kohta pole tulnud, kuid on näha, et osa veoseid on juba Lätti, Leetu ja Soome ümber suunatud. “Tegelikult oleks võimalusi rohkem kaupa vastu võtta,” märkis Simmermann. Viimaste päevade vedude ärajätmise taga on tema sõnul midagi muud kui pelgalt remonditööd. “Peterburi ja Ivangorodi vahel tehakse praegu töid, sellest me teame, aga kolmapäevase teate kohta meil andmeid pole,” sõnas ta.