Asjaolu, et Venemaa piiripunktides puuduvad pikad veokite järjekorrad, tuleneb sellest, et Eesti vedajatel on otsas Venemaa veoload.

Transpordiettevõtted ütlesid, et ka Venemaa kolleegidel on Eesti veoload otsakorral ning poliitilistel põhjustel on piiritagune autovedajate assotsiatsioon otsustanud neid tulevaks aastaks üldse mitte taotleda. Kulminatsiooniks avaldas Vene toll hiljuti uue musta nimekirja autotranspordiettevõtetest, keda võib piiril oodata kauba täiendav läbivaatus ning konvoeerimine sihtpunkti ja seda loomulikult lisakuludega ca 2 dollarit konvoi kilomeetri eest.

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni ekspert Anu Viks selgitas, et esimene must nimekiri vedajatest avaldati augusti keskel, kuid nüüdsesse nimistusse on lisandunud 28 uut nime. “Meie seda nimekirja levitanud ja avaldanud ei ole, sest Moskvas ei ole seda kinnitatud,” täpsustas Viks. Ka nimekirja sattunud vedajad on ärevuses.

Viks arvas, et sellise takistuse tõttu on väga vähesed vedajad kaubatranspordist Venemaale loobunud ja ühe probleemina tõi ta välja teelubade lõppemise.