Äripäev tegi sama tööd, mida teeb majandusministeerium praegu, see tähendab korjas riigi äriühingutelt nimekirju, et saada ülevaadet, keda nad on sponsoreerinud. Vastustest võib järeldada, et kui joonistada keskmise mittetulundusühingu (MTÜ) portree, keda riigi äriühing toetab, peab juhatuses olema keegi võimupliitikuist, soovitavalt Reformierakonnast. See reformierakondlane peaks olema kas endine sportlane või muidu sportlik, laskma end aeg-ajalt üritustel dressis pildistada ning olema valitud Riigikokku, Tallinna volikokku vm. Kui need tingimused on täidetud, võib lugeda rahasaamise garanteerituks.

Täpset aruandlust, kuidas toetuse saaja on raha kasutanud, sponsorlepingud valdavalt ei nõua. Piisab, kui kirjutatakse alla nn reklaamilepingule, milles sponsoreeritav kohustub võistlustel jm üritustel sponsoreerija logo näitama.

Tuntuima näite puhul on Tallinna Sadam maksnud Reformierakonna poliitikutega seotud alaliitudele 3,5 mln krooni. Raha said Siim Kallase protežeeritav jalgratturite liit (1 mln), Neinar Seli kergejõustikuliit (2 mln) ning Priit Vilba jäähokiliit (0,5 mln). Vajadus hoida nõukogus n-ö rahu majas viis selleni, et ka Keskerakonna poliitiku Kalev Kallo protežeeritavad poksijad said sadamast 950 000 kr.

360 000 krooniga on Siim Kallase ja Tartu linnapea Andrus Ansipi kaitstavat jalgratturite liitu toetanud ka Eesti Post.

Lisaks on postiettevõte 100 000 krooniga toetatud MTÜ Tallinnmeeting korraldatud rahvusvahelist kergejõustikuvõistlust. MTÜ Tallinnmeeting eestvedajana esineb Res Publicale lähedane soojatootja Erich Teigamägi.

Kui mainida olulisemaid summasid, siis 295 000 krooniga on Eesti Post toetanud veel ka Eesti tasemel tublit rallimeeskonda Racing Service. Saavutustest on meeskonnal Eesti Posti teatel ette näidata Paide Ralli võit nii üld- kui oma klassis. Racing Teami üks juhtidest Urmas Pau on lisaks võidusõiduarmastusele tuntud ka kui kirju kuulsusega ärimehe Meelis Lao partner puuviljakaubanduses.

Üks heldemaid sponsoreerijaid Tallinna Sadama järel Lennuliiklusteeninduse AS teatas, et on 310 000 krooni ulatuses toetanud korvpalliklubi Tallinna Kalev. Selle ühe juhina esineb reformierakondlane Priit Vilba. Lennuliiklusteeninduse ASi nõukogu kontrollivad võimupoliitikud, näiteks reformierakondlane Margus Allikmaa ning Urmas Reinsalu Res Publicast.

Lennuliiklusteeninduse ASi nõukogu esimehe Andres Uusma kinnitusel töötab ettevõte kasumiga ning seetõttu pole põhjust sponsoreerimisest keelduda.

Jalgratturite liidu peasekretär Urmas Karlson rääkis, et juhul, kui peaks jõustuma eelnõu sponsoreerimise keelamise kohta riigi äriühingute poolt, võib jalgrattasport kui ala jääda rahapuudusesse.

“Alaliidu eksisteerimiseks oleks tarvis aastas 2 mln krooni ringis,” nentis Karlson. “Meie elu võib muidu minna päris keerukaks. Aga saame muidugi küsida, et kas sport on üldse eestlase jaoks tähtis,” märkis Karlson kerge kibestumisega.

Praegu korraldab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium oma haldusala äriühingutes küsitlust, et luua pilt, kellele ja kuidas on toetusi jagatud. Riik kavatseb riigi äriühingute poolse sponsoreerimise kas üldse keelata või rangemale ministeeriumite kontrollile allutada.