WRIS Reisibüroo juhatuse liikme Aili Kägu sõnul vastutab reisibüroo vastavalt turismiseadusele reisijate raha 100-protsendilise säilimise eest hetkeni, kuni büroo on kandnud raha üle reisikorraldajale. „Erinevatel reisibüroodel on erinevate tähtaegadega lepingud, aga WRISis on kaitstud kõigi nende reisijate sissemakstud raha, kes on ostnud TopToursi reisi meie kaudu ning mille alguskuupäev on pärast 29. maid,“ lausus Kägu.

„Oleme kõigi klientidega, keda TopToursi pankrott puudutab, ühendust võtnud ning neid informeerinud olukorrast ja valikuvõimalustest. Nendel reisijatel, kelle reis pidi toimuma enne 28. maid, palume esitada meile avalduse koos koopiatega maksekinnitusest ja lepingutest, mille WRIS esitab koos omapoolsete tõendustega menetlemiseks tarbijakaitseametile hiljemalt 11. juuniks. Nendel reisijatel, kelle reis pidi toimuma pärast 29. maid, aitame leida sobiva asendusreisi või maksame raha tagasi. Kuigi mõni turuosaline on teavitanud suhteliselt kõrgetest ümberbroneerimistasudest, siis meie ei näe vajadust võtta oma klientidelt reisi ümber broneerimise eest mingit muutmistasu, vaid loomulikult aitame selles emotsionaalselt keerulises situatsioonis uue sobiva reisi leida ja ümber broneerida tasuta,“ lisas Kägu.

Kägu juhtis tähelepanu, et kuigi reisikorraldaja tagatis peab olema piisav, et sellest jätkuks reisil olevate klientide tagasitoomiseks ning ettemaksete tagastamiseks, aga mitte väiksem kui 7 protsenti käibest, ei tähenda kõige suurem tagatissumma siiski kõige paremat kaitset. „See on juba puhas matemaatiline tehe, et kõige suurema käibega firma minimaalselt 7 protsendiline tagatis moodustabki turul kõige suurem tagatissumma, ent see tähendab ühtlasi ka, et pankroti korral on nõuete arv samuti kõige suurem. Seetõttu tuleks tagatisse suhtuda mõistuspäraselt,“ soovitas Kägu.