Raudtee-ettevõtjad tungivad bussiliiklusse
Sebe nõukogu esimees Hugo Osula ütles, et Tarbus on loomas Eestis monopoolse struktuuriga bussifirmat. “Kohalikud ettevõtjad ei näe mingit perspektiivi ühistranspordiäris tegutsemisel, sest on kadunud usk keskmise suurusega ettevõtjana hakkama saada,” kommenteeris Osula põhjusi, miks maakondlikke bussifirmasid on olnud lihtne alla neelata.
Tarbus Grupi viimased ostud olid bussifirma Põlvamaa Reisijateveod ja Läänemaa bussifirma Läänemaa Liinid. Viimase käes on peaaegu kõik Läänemaa kohalikud bussiliinid, lisaks tulusad kaugliinid.
Läänemaa Liinide praegu juba endine omanik Andrei Mändla lausus, et loobus oma ülesehitatud firmast suurema puiklemiseta.
“Eesti on piisavalt väike, et siin peaks olema ühtne logistiliselt terviklik bussiliinide võrgustik,” ütles Tarbuse juhatuse esimees Valter Keis. “Valdusfirma ülesanne on firmad efektiivselt ja väikeste kulutustega tööle panna.”
Lisaks olemasolevaile sihib Tarbus Keisi kinnitusel ka Tartu linnaliine ja Harjumaa maaliine. Viimased on praegu Atko Gruppi kuuluva Harjumaa Liinide käes.
Majandusministeeriumi teede- ja raudteeosakonna töötaja Priit Vene teatas, et Eestis tegutseb 459 bussifirmat, kel on kokku ligi 3400 bussi. “Tarbuse baasil tekkinud bussifirmade grupp ei ole Eestis ainuke,” lausus Vene. “Sarnaseid gruppe on Eestis kokku kolm kuni neli. Seetõttu hoolimata antud liitumistest jääb konkurents bussitranspordis väga tihedaks.”