Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel müüsid Eesti uute sõidukite müüjad tänavu juunis Eestisse 1905 uut sõiduautot, möödunud aasta juunis oli selleks arvuks 1287, ehk 618 autot vähem.

Müüduim sõiduautomark oli eelmisel kuul Toyota 198 autoga, talle järgnes Peugeot 181 ja Renault 160 autoga. Müüduim auto oli üllatuslikult Opel Astra, mida ainsana müüdi üle saja auto, täpsemalt 101.

„Opel Astra juuni müügiedu põhjusteks on uue Opel Astra kogu mudelivaliku kasvav populaarsus, paranenud saadavus ning Opeli müügivõrgu poolt pakutavate autopargi terviklahenduste hea vastuvõtt Eesti ettevõtete poolt,” kommenteeris Opeli müüki General Motors Southeast Europe Ltd. Eesti filiaali turundusjuht Nele Normak.

Lisaks atraktiivsetele pakkumistele ettevõtetele on Normaki sõnul suurenenud ka eraklientide huvi Opeli vastu, eriti seoses aprillis käivitunud üleeuroopalise Suure Opeli Testisõiduga, mille jooksul oli huvilistel võimalus proovida Opeli uusi mudeleid tasuta kuni 3 päeva.

Hästi startis juuni ka uus automark Dacia Logan, mida müüdi juba esimesel kuul ühtekokku 52 autot. Ainuüksi Tartu esinduses leidis kohe esimesel kuul omaniku 22 uut Daciat. “Loomulikult uskusime mudeli edusse, kuid seda, et müük kohe alguses nii hästi käima läheb ei julgenud lootagi,” ütles AS Autori Lõuna-Eesti Dacia esinduse tegevjuht Enn Kaarna.

Populaarseimaks versiooniks ei osutunud Tartus mitte kõige soodsam 99 900 krooni maksev Access, mida müüdi vaid 3 ühikut, vaid 10- ja 20 tuhat krooni kallimad, Ambiance (9 autot) ning Laureate (10 autot).

Dacial on Eestis kaks esindust: Tallinnas AS ABC Motors, mis müüs juunis kokku 30 autot ja Lõuna Eestis AS Autori, mis müüs 22 autot.

Lisaks müüsid uute sõidukite müüjad juunis Eestisse 339 uut tarbesõidukit, edasi piiri taha re-eksporditi 43 sõidukit.

Täpsemalt saab uute sõiduautode juunikuu müügist ülevaate reedese Äripäeva autorubriigist.