Läänemaa arenduskeskus valmistab ette uuringut Lääne-Eesti rongitranspordi tasuvusest, vahendab ETV Online “Aktuaalset kaamerat”.

Liinil Haapsalu — Tallinn võeti alles mullu 53 kilomeetrit rööpaid ja liipreid üles.Osaühingu Haapsalu Raudtee juht Aarne Taal ütleb, et Haapsalu on raudtee teemal sattunud riigis peksupoisi rolli. Sest kui näiteks Pärnu ja Viljandi raudteid riik doteerib, siis Haapsalu suunal on rongiliiklus lõpetatud, sõnab Taal.

“Kui praegu käib iga päev Tallinnasse tööle Läänemaalt 2000 inimest sõiduautodega, siis pole muud vaja võrdluseks juurde tuua, lisame siia koolilapsed, pensionärid ja tohutu potentsiaali turiste,” ütles Taal.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi “Aktuaalsele kaamerale”, et seda teemat pole nad arutanud ning lähiajal pole seda ka plaanis teha.

Aktsiaseltsi Elektriraudtee eksjuht Rein Riisalu esitas Euroopa Liidu projektile Interreg taotluse saada 1,8 miljonit krooni, et valmistada ette ulatuslikku uuringut Lääne-Eesti rongitranspordi tasuvusest. Selle eesmärgiks on välja selgitada, kas pärast elektrirongide mahakandmist oleks need mõistlikum asendada bussidega või jätkata ka rongiliiklust.