TNS Emori hiljutine kaubanduskeskuste seire, kus uuriti Tallinna keskuste konkurentsisituatsiooni tööstuskaupade osas, andis spontaanse tuntuse mõõtmisel esikoha Kristiinele. Seda keskust oskas 50% küsitletuist kohe nimetada. Samas tõdes TNS Emori projektijuht Kersten Jõgi, et selles võrdluses olid esikolmikus vahed väikesed. “Viru keskus on kõige tuntum kuni 24aastaste seas, Kristiine ja Ülemiste jälle haaravad laiemalt sotsiaalseid gruppe — nii erineva vanuse kui ka sissetulekuga inimesi,” selgitas ta.

Kaubanduskeskuste selles võrdluses, kus on kunded käinud tööstuskaupu ostmas viimase kahe kuu jooksul, juhib samuti Kristiine keskus. Samal positsioonil oli keskus ka mullu. “Kristiine on endale haaranud kõige laiema klientuuri,” tõdes Jõgi, viidates ka Ülemiste keskusele, mis on selles arvestuses aastaga kahe koha võrra tõusnud. Ülemiste on mööda liikunud nii Sikupilli kui ka Rocca al Mare keskusest.

Jõgi sõnul on Kristiine keskus kokkuvõttes liider ka maine võrdluses: “Viru ja Ülemiste on siin kannale astumas, kuid praegu veel mitte.” Maine kujuneb muu hulgas ostjate hinnangutest keskuste kaubavaliku, ostukeskkonna, hindade ning külastuse harjumuspärasuse kohta.

Küsimusele võimalikest kaotajatest kaubanduskeskuste hulgas vastas Jõgi, et üldine klientuuri laius on keskustel küll mõnevõrra kitsenenud, kuid jaekaubanduse üldise hea seisu ja ostujõu kasvu taustal peaks kõigil keskustel hästi minema. “Näiteks Ülemiste keskus on mõjutanud Sikupillit ja Järvet, kuid mitte märkimisväärselt,” lisas ta.