Baltika omakapital langes esimese kvartali lõpuks enam kui ühe miljoni euroga miinusesse. Sellega ei ole ettevõtte omakapital vastavuses Äriseadustiku nõudega, mis näeb ette, et omakapital peab moodustama aktsiakapitalist 50%. Nõudega ei ole Baltika vastavuses olnud aga juba ligi aasta aega. Kui mullu lubas ettevõtte enda kvartaliaruandes puudujäägiga tegeleda 2021. aasta lõpuks, siis nüüd lubatakse seda teha 2022. aasta lõpuks.

Vaatamata kõigis kolmes Balti riigis aasta jooksul vähendatud kauplusepinnale ning vaid Ivo Nikkolo naisterõivaste ja aksessuaaride müügile keskendumisele püsib Baltika müügitulu eelmise aastaga samal tasemel ehk 2,1 miljoni euro juures.

Baltika juhatuse esimehe Flavio Perini sõnul võib olusid arvestades tulemustega rahule jääda, kuid kvartalitulemuste võrdlemisel tuleb silmas pidada mitmeid olulisi muutusi majanduskeskkonnas ja ettevõtte reorganiseerimisel.

„Numbritele lisaks on oluline teada, et eelmise aasta esimeses kvartalis olid meie poed Leedus ja Lätis pea täielikult suletud. Samuti vähendasime võrreldes aastatagusega kaupluste arvu 19 võrra 29 kaupluseni ning oleme müünud pea täielikult läbi veel eelmise aasta alguses müükidest suure osa moodustanud Baltmani ja Montoni toodangu. Selle aasta esimeses kvartalis on meie klientide tarbimiskindlust samas oluliselt mõjutanud veebruaris alanud sõda Ukrainas,“ lisas Perini.

Perini hinnangul on seetõttu müügitulu samas mahus hoidmine soodne areng. „Täiendavalt lisab positiivsust käesoleva aasta sees avatud kolm uue kontseptsiooniga Ivo Nikkolo brändipoodi – kaks Riia külastatavamates kaubanduskeskustes Spice ja Plaza ning üks Tallinnas Rotermanni kvartalis,“ ütles Baltika juhatuse esimees.

Selle aasta esimeses kvartalis olid Baltika tegevuskulud 2,2 miljonit eurot ehk 17 protsenti väiksemad kui mullu samal ajal.

Grupi esimese kvartali müügitulu oli 2,075 miljonit eurot, vähenedes 3% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Kvartali brutokasum oli 849 tuhat eurot, vähenedes eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vaid 24 tuhande euro võrra (1 kv 2021: 873 tuhat eurot)

E-poe esimese kvartali müügitulu oli 337 000 eurot, mis on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vähenenud 65%. 2021. aasta esimese kvartali tulemus ei ole täielikult võrreldav, sest e-poe tulemus sisaldas peamiselt Baltmani ja Montoni allahinnatud toodete müüki.

Raha ja raha ekvivalente oli Baltika Grupil esimese kvartali lõpu seisuga 528 000 eurot ning panga arvelduskrediiti summas 2,559 miljonit eurot kokku 3 miljoni eurosest limiidist.

Ettevõte jätkab enda sõnul strateegia elluviimist arendades kaasaegseid kvaliteetseid tooteid oma naisterõivaste brändi Ivo Nikkolo alt, mis on kättesaadav nii Eestis, Lätis ja Leedus ning e-poes.

Võrreldes aastataguse kvartaliga on lühiajalised kohustused kasvanud ligi 6% 4,77 miljoni euroni ning pikaajalised kohustused pea 9% 7,28 miljoni euroni.

Täna sulgus Baltika (BLT1T) 0,25 eurosendi peal ning alates aasta algusest on aktsia langenud 3,85%.