Estiko Grupi kinnisvara arendusjuhi Sven Saare sõnul hõlmavad ümberehitustööd nii bussijaama sise- kui välisosa. „Praegused piletimüügiboksid lammutatakse, mis tähendab, et ootesaali tekib reisijatele ruumi juurde,“ selgitas Saar.

Lisaks ehitatakse olemasolev Cargobusi teeninduslett suuremaks ja see liigub ootesaalile lähemale. „Nii võiks olla teenindamine kõigile mugavam, sest praegu on Cargobusi ruumid väga väikesed. Siis aga saab anda pakke ning müüa pileteid ühest ja samast kohast,“ selgitas Saar.

Kuna ehitustööde ajal on ootesaal suletud, hakatakse nii pileteid müüma kui pakke vastu võtma ja väljastama ajutistest soojakutest, mis jäävad avaturupoolsesse otsa. Kuid R-kioskile ja Caffeine'i kohvikule jääb ligipääs ka remondi ajaks alles. Bussid väljuvad ehitus- ja remonttööde ajal samadelt platvormidelt, kust siiani.

Bussijaama käitaja T grupp OÜ tegevjuhi Airika Aruksaare sõnul väärib 2024. aasta Euroopa kultuuripealinna tiitlit kandma hakkav Tartu külaliste vastuvõtuks kultuurset ja ilusat linnaväravat.

„Oleme T grupp OÜ poolt opereeritud bussijaamades juba viimased paar aastat toonud reisijatele kätte kultuurisündmusi: kuvame Eesti kunstimuuseumi uusimate näituste reprosid, avasime raamatukoguaasta raames raamatukoguriiulid, esitleme PÖFFi ja Jazzkaare esinejaid. Pärast remonti saavutame ka Emajõelinna bussijaamas sellise ruumilise keskkonna, mis võimaldab ka Tartu kaasata meie „Kultuur kõnnib bussijaamas“ projektidesse,“ rääkis Aruksaar.

Sven Saare sõnul tehakse kõik vajalikud tööd nii kiiresti kui võimalik. „Meie soov on reisijate elu võimalikult vähe häirida, mistõttu teeme näiteks välitöid väiksemate etappide kaupa. Kõik piirdeaiad paigutatakse nii, et kõnniteedel oleks võimalik liikuda,“ selgitas Saar.

OÜ Rovin koostatud ehitusprojekt nägi ette ka Soola tänavaga külgneva fassaadi ümberehitust, kuid Saare sõnul lükkub see praegu edasi. „Otsustasime välitööde ehitusmahtu vähendada ja keskenduda esmajoones bussijaama külastaja heaolule,“ lausus Saar.