„Kui eestlased e-ostlevad päevas kuskil 5-7 miljoni euro ulatuses, siis sel esmaspäeval osteti veebipoodidest 15-21 miljoni euro väärtuses,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät. „Mõni e-pood osutus ostjate seas lausa nii populaarseks, et käive tõusis 50% võrreldes aastataguse E-smaspäevaga või lausa üheksa korda võrreldes tavapäevaga. Ühiskampaania veebilehte külastas 41 000 inimest. Aasta tagasi, pandeemia epitsentris, oli see näitaja 37 000 ja toona tundus, et sellist rekordit on ometi keeruline ületada – kuskil peab ju lagi ees olema.“

Väät tõi välja, et sel esmaspäeval toimus E-smaspäeval tegid 280 veebipoodi ulatuslikke eripakkumisi. Ostjad soetasid seekord eriti usinalt rõivaid ja teisi hooajakaupu, samuti elektroonikat ning kosmeetikatooteid. E-smaspäev on Eesti E-kaubanduse Liidu poolt kaks korda aastas korraldatav e-ostlemise päev, kus erinevad veebipoed teevad tarbijatele 24 tunni jooksul sooduspakkumisi.

„Ilmekalt oli näha, et E-smaspäeval tegid väga tugeva tulemuse veebipoed, kes pakkusid oma kaubavalikut vähemalt 30% võrra soodsamalt – selline oli ka tarbijate ootus,“ märkis Väät. Siinne e-kaubandus oli viimasel kahel aastal erakordselt suures tõusus. Näiteks möödunud aastal kasvas Eestis e-ostlemine rohkem kui miljardi euro võrra ehk 50%, mis teeb kokku 2,5 miljardit eurot. „E-kaubanduse osa on 20% jaekaubanduse kogumahust. Sel aastal ületab e-kaubandus jaekaubanduse kogukäibest ilmselt juba 25% piiri, kasvades aasta võrdluses igas kuus 20-30%,“ lisas Väät.