Statistikaameti analüütik Johanna Linda Pihlak tõi välja, et jaekaubandusettevõtete müügitulu kasvu mõjutasid enim tööstuskaupade kauplused, kus müügitulu suurenes aastaga 26%. „Nende ettevõtete müügitulu kiirele kasvule avaldas mõju eelkõige see, et eelmise aasta aprillis olid kaubanduskeskused eriolukorra tõttu terve kuu suletud,“ selgitas Pihlak.

Enim suurenes müügitulu tekstiilitoodete, rõivaste ja jalatsite kauplustes, kus müük kasvas aastaga ligi neli korda. „Pea kaks korda suurenes müügitulu veel ka muudes spetsialiseerimata kauplustes, kus on ülekaalus tööstuskaubad, ehk siis kaubamajades,“ lisas Pihlak.

Müügitulu kasvas veel kasutatud kaupade kauplustes, kioskites, turgudel ja otsemüügil (33%), majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjalide kauplustes (23%), muudes spetsialiseeritud kauplustes, kus kaubeldakse peamiselt arvutite ja nende lisaseadmete, raamatute, sporditarvete, mängude, mänguasjade ja muuga (15%) ning apteekides ja kosmeetikatarvete kauplustes (13%). Eelmise aasta sama perioodiga võrreldes vähenes müügitulu posti või interneti teel kaupu müüvates kauplustes (12%).

Mootorikütuse jaemüügiga tegelevate ettevõtete müügitulu suurenes aprillis 13%. Üle pika aja pöördus langusesse toidukaupluste müügitulu, mis vähenes eelmise aasta aprilliga võrreldes 3%.

Märtsiga võrreldes vähenes aprillis jaekaubandusettevõtete müügitulu 6%. Sesoonselt ja kalendaarselt korrigeeritud andmete põhjal vähenes aga müük eelmise kuuga võrreldes 2%. Tänavu nelja esimese kuuga suurenes jaekaubandusettevõtete müügitulu mullusega võrreldes 11%.

Jaekaubandusettevõtete müügitulu mahuindeks

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid