Lennufirma, mille omanike seas on nii Rootsi kui Taani, on aastaid ning juba enne koroonapandeemia algust raskustes olnud. Veebruaris teatati uuest restruktureerimisplaanist, millega koos taheti tõsta toona veel täpsustamata summat. Nüüd on summa teada.

“Lisaks kulustruktuuri vähendamisele ja efektiivsuse suurendamisele tahab SAS konverteerida ligi 20 miljardi Rootsi krooni jagu võlga ja hübriidosakuid aktsiakapitaliks ning tahab tõsta mitte vähem kui 9,5 miljardit SEKi (907 miljonit eurot) uut aktsiakapitali,” ütles ettevõte teisipäeval.

Lennufirma sõnul on kõnelused aktsionäridega näidanud seni “limiteeritud edasiminekut”. Kaks riiki toetasid lennufirmat viimati 2020. aastal, kui ettevõte sai juurde ligi 3 miljardit Rootsi krooni ehk 286 miljonit eurot. Rootsi ega Taani Reutersi päringutele koheselt ei vastanud.

Uudis on SASi aktsiat langetanud täna üle 7%. Viimase ühe aastaga on aktsia kukkunud üle 50%.

Lõppenud kvartalis kujunes SASi kahjumiks 1,56 miljardit Rootsi krooni. Aasta varasemas kvartalis oli kahjumiks 2,33 miljardit krooni.

Nõudlus on ettevõtte sõnul tugev ning viimases kvartalis lennutati alates pandeemia algusest rekordarv reisijaid, sellegipoolest on olukord ebakindel. Nõudlust mõjutab nii koroonaviiruse levik Aasias kui ka geopoliitiline olukord.

Tallinnast lendab SAS Stockholmi ja Kopenhaagenisse.