2021 kalendriaasta lõpp ja 2022 algus olid Kasela sõnul väga volatiilsed. “Toorkala hind tõusis üle 100%, mistõttu töödeldud tooted, mille hind oli kinnitatud poekettidega sügisel, olid kahjuks ja ootuspäraselt sügavalt kahjumlikud. Seetõttu tuleb õigeks pidada otsust loobuda tütarettevõttes Heimon Kala OY, mida näitavad ka ettevõtte tulemused,” märkis ta.

Üheksakuulise perioodi puhaskahjumiks kujunes 5,6 miljonit eurot, millest 4,1 miljonit eurot tuli nüüdseks lõpetatud tegevusvaldkonnast ehk Heimon Kala Oy’st. Jätkuvate tegevusvaldkondade puhaskahjumiks kujunes 1,5 miljonit eurot. Heimon Kala aktsiad müüdi Soome ettevõttele Nordic Fish Oy-le tänavu 28. veebruaril.

Ettevõtte teenitav ärikahjum vähenes lõppenud üheksakuulisel perioodil märgatavalt. Kui mullu oli ärikahjumiks 2,3 miljonit eurot, siis nüüd 0,1 miljonit eurot.

Grupi 2021/2022. majandusaasta 9 kuu müügikäive oli 21,65 miljonit eurot, mis oli 18,95 miljonit eurot vähem võrreldes sama perioodiga eelmisel majandusaastal, mil müük oli 40,59 miljonit eurot.

“Iseseisvalt olid teised tütarettevõtted kasumis, sh Eesti (kui elimineerida Soome ekspordist tulenev kahjum). 4 kvartali jooksul saame juba tõestada, et gruppi jäänud ettevõtted on ka väga volatiilses majanduskeskkonnas suutelised toime tulema,” ütles Kasela.

Nii keskmine lõhe hind kui keskmine forelli hind on tõusnud aruandeperioodil võrreldes eelmise finantsaasta sama perioodiga vastavalt 40,1% ja 37,1%.

PRFoodsil puudub müük Ukrainasse, Valvevenemaale või Venemaale, seega käimasolev sõda ettevõtet otseselt ei puuduta.

PRFoodsi põhitoodanguks on lõhe- ja vikerforellitooted. Ettevõte on peamiselt tuntud värske kala ja kalatoodete müüjana Soomes ja suitsutatud kalatoodete müüjana Suurbritannias. Eestis on ettevõte tuntud värske kala müüjana ning samuti suurima kalamarja tarnijana Eesti kauplustes.

Alates 2022. aasta algusest on PRFoodsi aktsia samal tasemel ning maksab 0,358 eurot.