Noorte huvi rahatarkuse vastu kasvab üha enam. Tahetakse näiteks teada investeerimise, ettevõtluse ja laenude kohta, kuid koolist ei saa nad vajalikke teadmisi piisavalt. 2019. aasta rahatarkuse uuringust selgus, et ainult 13% õpilastest kasutavad finantsotsuste tegemiseks koolist saadud infot.

Täna algavas rahatarkuse simulatsioonimängus on noortel võimalik läbi mängida finantsotsuseid, näiteks proovida krüptotehinguid või enda ettevõtte loomist. “Ma tahaksin mängus proovida investeerimist, et hiljem samu vigu oma rahaga vältida,” ütles 24-aastane mängus osalev Henri.

“Me lõime tasuta mängu, et rahast õppimine oleks lihtne ja lõbus,” ütleb rahatarkuse õpetaja ja Cashy kaasasutaja Mart Vainu. “Kui noor õpib mängus raha kasvatama säästmise, sissetulekute suurendamise ja investeerimise kaudu, oskab ta seda ka päriselus.”

Üle 20 000 noore on Cashy rahatarkuse mängu juba mänginud ning üle-Eestilise võistluse korraldamise eesmärk on veelgi enam noori kaasata.

Auhinnafond on 5350 eurot, mille paneb välja Swedbank. “Iga lapsevanem soovib, et tema lapsed saaksid elus hästi hakkama ning teeksid õigeid rahalisi otsuseid. Seepärast soovime neid rahatarkuse teekonnal toetada,” ütleb Swedbanki noortepanganduse valdkonna juht Triin Jalakas.

Raha kasvatamise kõrval ei tohi aga mängijad unustada enda tervist ja heaolu, sest mängu võitmisel loeb nii varade arv kui õnnelikkus. “Mängu loomisel arvestasime võimalikult palju päriselu ja reaalsete olukordadega,“ kirjeldab Vainu, “näiteks võib mängija kaotada töö, kui ta on väsinud.”

Rahatarkuse mäng on kõigile tasuta kättesaadav ning 1.-10. juunini toimuvasse erimängu saab end kirja panna aadressil cashygame.com/rahamang.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid