„Ehitisregistri uuele süsteemile üleminek oli hädavajalik, sest vana süsteem oli tehnoloogiliselt aegunud ning ei vastanud enam tänapäevaste digiteenuste nõudmistele nii arhitektuuri kui kasutajamugavuse mõttes. Uus ja ühtlasi järjest uuenev ehitisregister võimaldab liikuda kasutajasõbralikuma, läbipaistvama ja turvalisema rakenduse poole,“ rääkis MKMi ehitisregistritalituse projektijuht Taavi Jakobson.

„Kahjuks on seoses hiljutise suurema üleminekuga esinenud tõrkeid ehitisregistri töös. Vabandame tekkinud ebamugavuste pärast. Nii MKMi ehitisregistri talitus kui arendajad töötavad pidevalt, et probleemid võimalikult kiiresti kõrvaldada,“ lisas Jakobson.

Möödunud nädala uuenduste hulka kuulus nii uuele menetluskeskkonnale üleminek kui ka kogu mahuka ehitisregistri andmebaasi vanast süsteemist uude kolimine. Pikemas perspektiivis muudab uus menetluskeskkond hoonetega seotud protsesside läbiviimise kõigile osapooltele mugavamaks. Näiteks uuenes juba selle tarnega ehitusloa ja -teatise ning kasutusloa ja -teatise sisestamine ja menetlemine, failide käsitlemise ja allkirjastamise teenused, andmete esitamise teatise ning projekteerimistingimuste sisestamine ja menetlemine.

Tulenevalt klienditoe numbri senisest suuremale koormusele palub ehitisregistri talitus kasutajatel murede korral saata e-kiri aadressil ehr@mkm.ee. Kirjad vaadatakse läbi ja vastatakse esimesel võimalusel.

Ärilehele on kirjutanud mitmed lugejaid ning nimetanud uut süsteemi vigade tõttu kasutuskõlbmatuks.

Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi kommunikatsioonijuhi Laura Laasteri sõnul käib probleemide lahendamine koos arendajatega ööpäevaringselt ning mitmed mured, mille üle kliendid nädala alguses põhjendatult kurtsid, on juba lahendatud. Jõudlusega seotud „lastehaigused“ said lahendatud esmaspäeva esimeste tundide jooksul. Teistega probleemidega tegeletakse jooksvalt vastavalt mõjutatud kasutajate hulgale.

Tema sõnul „kasutuskõlbmatuks“ uut süsteemi siiski nimetada ei saa – Ehitisregistril on väga palju kasutajaid ja suure hulga klientide töö käib tavapäraselt.


"Üleminek uuele süsteemile oli hädavajalik, sest vana ehitisregister oli nii moraalselt kui tehnoloogiliselt aegunud ning selle käimas hoidmine tekitas suurele hulgale klientidele tõsiseid probleeme ja oli ühtlasi ka turvarisk. Uus süsteem võimaldab lisaks juba praegustele uuendustele samm-sammult liikuda järjest kasutajasõbralikuma rakenduse poole – vastavalt kasutajate tagasisidele," ütleb Laaster.

Ta lisab veel, et ehitisregistrit kasutavad väga paljud osapooled – omavalitsuste ehitusspetsialistid, kooskõlastajad, projekteerijad, ehitajad, notarid jne. Uus süsteem vajab arusaadavalt kõigilt osapooltelt harjumist. Ehk paljuski on protsessi tõrked kinni harjumuste muutmises. Nii kasutajate koolitamise kui tehniliste tõrgete likvideerimisega tegeletakse jooksvalt, toonitab Laaster.