„Jah, kõigi kulud on tõesti suurenenud, aga sisendhinnad pole ei kaubanduses ega tootmises poole võrra tõusnud. Näiteks on tootmises suur komponent tööjõud, aga palgad ei kasva ju suvega kaks korda. Kaubanduses on praegu selgelt palju hinnaudu ja keerulise aja nahaalset ärakasutamist,“ ütles Lauring.

Lauringu sõnal lonkab konkurents nii jaekaubanduse kui ka kütuseturul. „Viimase puhul pole näha, et üritataks konkurentidest iga hinna ja sendiga soodsamad olla. Pigem käib tihti mingi näitemäng ja tõstetakse hinda solidaarselt,“ lisas Lauring.

„Kui sisendhinnad kasvavad ja raha hind langeb, siis tahavad tootjad ja ettevõtted oma kasumeid hoida, ja siit tulebki suur osa inflatsioonist. Praegu on veidi sarnane tunne kui paar aastat tagasi alkoholi aktsiisitõusu ajal, mil tegelikult tõstsid korraga hinda nii riik, tootjad kui poed. Ja kui aktsiisi alandati, ega siis tegelikult ju poes hinnad vanale tasemele enam ei langenud. Selle taga on kasumiahnus,“ kommenteeris Lauring.

A1000 Marketi juhi sõnul hakatakse kodumaise õlle hinna suure hinnatõusu puhul soodsamat kaupa rohkem Lääne-Euroopast sisse tooma. „Selle vastu pole tarbijal suurt midagi, hoiame niimoodi konkurentsi terava ja eks ostja teeb oma valiku jalgadega,“ lisas Lauring.

Seisukohta sisendi kohta saad täpsemalt lugeda Ärilehe eilsest loost.