EVK juhatuse liikme Priit Enoki sõnul täidab ettevõte valitsuselt saadud suunist ning toob osaliselt Soomes ja Rootsis hoiustatavat vedelkütusevaru järk-järgult Eestisse. „Venemaa agressioon Ukrainas on juba muutnud Euroopa kütuseturgu närvilisemaks. Kuigi mootorikütuste Eestisse importimisel pole seni tõrkeid esinenud ja meie kütuseettevõtete laoseisud on head, peame valmistuma ka keerulisemateks olukordadeks,“ lausus Enok.

Kütusevaru osaline hoiustamine teises EL liikmesriigis on levinud praktika, mis suurendab riikide omavahelist solidaarsust ja aitab optimeerida hoiustamiskulusid. Eestis on aegade jooksul kütusevaru hoiustanud näiteks Rootsi, Suurbritannia, Itaalia ja Läti. Kütusevaru teises riigis hoiustamiseks peab vastava riigi valitsusega olema sõlmitud sellekohane rahvusvaheline leping.

Praegu 49 päeva jagu

Tänavu juuni alguse seisuga oli Eesti kütusevarus bensiini ning diisli- ja lennukikütust kokku 250 tuhat tonni ehk 90 päeva tavatarbimise jagu. Sellest kütusest asus Eestis 49 päeva summaarne varu ning Soomes ja Rootsis kokku 41 päeva varu. 2021. aasta andmete põhjal tarbitakse Eestis ühes päevas keskmiselt 570 tonni ehk 0,77 miljonit liitrit bensiini, 2 130 tonni ehk 2,58 miljonit liitrit diislikütust ja 175 tonni lennukikütust.

Riigi vedelkütusevaru võetakse Vabariigi Valitsuse otsusel kasutusele üksnes tõsiste varustamisraskuste esinemisel või rahvusvaheliste kohustuste täitmiseks. Varu ei ole mõeldud kasutamiseks nii-öelda „sotsiaalse kütusena“ olukorras, kus naftatoodete hinnad on väga kõrged, kuid mootorikütuste kättesaadavusega probleeme ei esine.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid