Lõunasadamasse kerkib 310-meetrise kai koos 10 ha suuruse tagala alaga. Investeeringut kaasrahastab Euroopa Komisjon 20 miljoni euro ulatuses läbi sõjalise mobiilsuse projekti EstMilMob, mille eesmärk on parandada Tapa linnaku suunalisi transpordiühendusi järgmise viie aasta jooksul. Kai ja tagala ala valmib suvel 2025.

Paldiski Lõunasadamasse rajatav uus kai koos tagalaga on lisaks militaarsetele eesmärkidele vajalik ka kaupade ja sõidukite meretranspordi võimekuse suurendamiseks, märkis ettevõte. Tulenevalt Paldiski Lõunasadama soodsast asukohast loob uue kai rajamine Tallinna Sadamale eeldused saada oluliseks partneriks Läänemere meretuuleparkide ehitamisel ja hilisemal hooldusel.

Intervjuus Delfi Ärilehele ütles Tallinna Sadama juht Valdo Kalm, et suurinvesteeringus võistleb ettevõte nii Läti kui Poolaga, seega on vaja kiiresti tegutseda. Loe intervjuud siit.

Uus kai tagab võimekuse võtta sadamas vastu suure süvisega eriotstarbelisi laevu meretuuleparkide ehitamisel ja tuulikute komponentide transpordil. Suur tagalaala võimaldab erinevaid ettevalmistustöid generaatorite ja tuulikulabade valmistamiseks ning ladustamiseks enne laevale lastimiseks. Lisaks on uut kaid võimalik kasutada vajadusel ka ro-ro laevade teenindamiseks.

Tallinna Sadama peab hetkel läbirääkimisi mitme suurema Euroopa tuulepargi ehitajaga, et kujundada Paldiski Lõunasadamast lähiregiooni meretuuleparkide ehitus- ja hooldussadam. Piirkonda rajatavad tuulepargid planeerivad tootmist alustada 2028. aastal, millele eelneb 3-aastane tuuleparkide ehitusperiood. Investeeringu positiivne mõju Tallinna Sadama tegevusmahtudele ja käibele avaldub oodatavalt alates 2025. aastast pärast kai valmimist, kuid kuna läbirääkimised arendajatega alles käivad, ei ole hetkel rahalist mõju Tallinna Sadamale võimalik täpsemalt hinnata.

Tallinna Sadama aktsia on alates aasta algusest langenud ligi neljandiku ning maksab 1,45 eurot.