Tarbijavaidluste komisjoni poole pöördunud tarbijad on teinud tellimusi kaupleja veebilehe https://innovativetools.ee kaudu. Pöördumiste kohaselt ei tarni Directexpo OÜ tarbijatele kaupa, ei tagasta õigeaegselt raha ega lahenda tarbijate kaebusi. Ettevõtja ei ole avaldanud oma veebilehel infot, et tellimuste täitmisega oleks probleeme, ja jätkab veebilehe kaudu toodete müümist. Kaupleja on osad tooted, mida tal ei ole tarnida võimalik, ka juba e-poest eemaldanud (näiteks kasvuhooned), kuid muude toodete müügi jätkumisega võib siiski kaasneda pretensioone omavate tarbijate arvu suurenemine.

TTJA edastas selle aasta 14. juunil Directexpo OÜ-le hoiatuse avalikkuse teavitamise kohta ja kohustas ettevõtjat võtma kasutusele nii meetmeid, millega parandada ettevõtjaga ühenduse võtmist, kui ka meetmeid tegelemaks koheselt tarbijate nõuetega, ning määras ettevõtjale tagasiside esitamise tähtajaks 17.06.2022, kuid määratud tähtajaks Directexpo OÜ tagasisidet ei andnud.

TTJA selgitab, et kauplejaga probleemi tekkimisel tuleb tarbijal esmalt pöörduda kaupleja poole. Tarbijakaitseseaduse kohaselt on kaupleja kohustatud tagama piisava klienditeeninduse ja vastama tarbija kaebusele 15 päeva jooksul. Kui kaupleja ei vasta või tarbija ei nõustu saadud vastusega, siis on tarbijal õigus pöörduda TTJA poole.

Kui kaupa ei ole tarnitud tarbijaga kokkulepitud tähtaja jooksul, peaks tarbija esmalt nõudma kauplejalt kauba kättetoimetamist mõistliku lisatähtaja jooksul. Kui lisatähtaja jooksul kohustust ei täideta, on tarbijal õigus nõuda kahju hüvitamist või lepingust taganeda ja makstud summa tagasi saada.