Toyota BZ4X elektriliste maasturite omanikel paluti nendega sõitmine lõpetada, sest masinal võivad rattad alt ära kukkuda. Hoiatus ja tagasikutsumine kehtib kõigi seni klientidele tarnitud ligikaudu 2700 uue linnamaasturi disainiga elektrisõiduki kohta.

Toyota teate kohaselt peaksid BZ4X-i omanikud viivitamatult sõiduki kasutamise lõpetama, sest poldid võivad isegi suhteliselt väikse kilometraaži korral lõdveneda, võimaldades ratastel alt ära tulla, vahendab telekanal CNN.

Toyota uurib endiselt, miks ja millistel tingimustel see võib juhtuda.

Autotootja ei tea veel, kuidas probleemi lahendada. Kuni lahenduse leidmiseni võtavad edasimüüjad inimeste BZ4X-id enda hoole alla. Kliente jalameesteks ei jäeta: neile antakse tasuta asendussõidukid, kinnitas Toyota.

2600 auto tagasikutsumisest teatas reedel ka teine Jaapani autotootaja Subaru. Selle elektrimaastur Solterra töötati välja koostöös Toyotaga. Autod jagavad suuremat osa tehnikast ja näevad isegi üsna sarnased välja.

BZ4X on Toyota esimene täielikult akutoitega elektrisõiduk, mis ei ole bensiinimootoriga mudeli modifitseeritud variant. Varem on Toyota mõnel turul pakkunud ka linnamaasturi RAV4 elektrilist versiooni.

Toyotal probleeme ka Tundraga

Autotootja teatas ühtlasi 46 000 Toyota Tundra kastiauto tagasikutsumisest. Neil võivad lõdveneda mutrid tagasillal. Mõnel juhul võib see tootja sõnul põhjustada tagatelje kinnituse lahtiühendumist, mis mõjutab sõiduki stabiilsust ja pidurdamist. Ettevõte lisas, et Tundra häda ei ole seotud BZ4X-i puudutava probleemiga.

Tundra probleemi lahendamiseks kontrollivad Toyota edasimüüjad autode mutreid ja pingutavad neid vajadusel tasuta. Mõned osad võidakse vajadusel ka tasuta välja vahetada, teatas Toyota. Tundra omanikel ei palu autotootja siiski viivitamatult sõitmist lõpetada.