USAs müüsid Hyundai ja Kia tänavu maikuus 21 467 elektrisõidukit, möödudes isegi Ford Mustang Mach-E'st, mille ostis 15 718 juhti. „Elektriautode seisukohalt on nad enim müüdud sõidukid,“ ütles Edmundsi analüütik Joseph Yoon. „Ma ausalt öeldes ei tea, kas ühelgi edasimüüjal minu ümbruses on mõni neist laos,“ sõnas Yoon Bloombergile.

Tesla müüb endiselt rohkem autosid, kuid ettevõttel kulus kümme aastat, et tarnida sama palju elektrisõidukeid kui Hyundai ja Kia on seda suutnud paari kuuga, kirjutab Bloomberg. Kia America pikaajalise strateegia juhi Steve Kosowski sõnul alustati praeguse hiti disainimist umbes kuus aastat tagasi. Tol ajal oli Chevrolet Bolt just turule tulnud ja Kia kaalus sarnase suuruse ja ulatusega autot. Lõpuks andsid Kosowski ja Kia rohelise tule millegi palju suurema, sportlikuma ja uhkema tootmiseks.

„Meie lähenemine oli, et kui on olemas platvorm ja turutunnetus, siis paneme kokku tõeliselt julge ja läbimurdelise disainiga auto,“ meenutab ta. Ajastus oli soodne. Elektriautode kasutuselevõtt on USAs hoogustumas tänu nii kliimaprobleemide kui ka bensiini hindade tõusule. Kuigi elektrisõidukeid on müüdud pikalt, ei ole valik endiselt eriti suur. USA turul müügilolevatest umbes 30 mudelist on vaid üksikuid, mida saab osta alla 45 000 dollari eest, ja enamik neist on suhteliselt väikesed vananenud autod nagu Nissan Leaf, kirjutati Bloombergis.

Ioniq 5 ja EV6 pakuvad mõlemad väikese linnamaasturiga võrdset pagasiruumi, mis on viimasel ajal USA ja üle maailma üha enam levinud. Mõlemad autod sõidavad samal moodulplatvormil, sisaldavad samu mootoreid ja akusid. Kuna mõlema sõiduki hinnad algavad umbes 40 000 dollarist Ühendriikides, tõmbavad nad väiksema eelarvega ostjaid, kes muidu oleksid valinud sisepõlemismootoriga sõiduki, ütleb Yoon Edmundsis. „Need kaks autot on tulnud justkui õige hinnaga ja õiges suuruses paljude ostjate jaoks,“ ütles Yoon.

Seni on Kia andmetel umbes kolm neljast EV6 ostjast varem sõitnud mõne teise automargi sõidukiga ja ainult üks kümnest on varem omanud elektrisõidukit, nõudlus nende järele on suur. „Meie edasimüüjad teatavad, et vabad mudelid müüakse esimestel tundidel ära,“ ütles Eric Watson, Kia America müügi asepresident.

Kosowski ütles, et uued Hyundai autod kasutavad osaliselt ära Tesla rammestust, kuna esmaklassilised sedaanid ja linnamaasturid muutuvad kõikjal üha kättesaadavamaks. Samuti jäävad Hyundai omanikud selle juurde, mida nad teavad. Edmundsi andmetel jäi hiljuti Hyundai või Kia vastu vahetanud inimestest umbes 60% selle margi juurde.

Hyundai plaanib kuni kümnendi lõpuni igal aastal turule tuua uue elektriauto ja investeerida 16,5 miljardit dollarit, et suurendada elektriautode tootmist Lõuna-Koreas. Aastaks 2030 soovib autotootja saavutada maailmas 12% turuosa. See on umbes 3,2 miljonit sõidu- ja veoautot. „Neil on kindlasti eelisjärjekorras,“ ütleb Yoon. „Toyota ja Subaru peavad vaatama, kas nad suudavad neid kinni püüda.“