Maailma juhtivate tööstusriikide juhid jõudsid Saksamaal toimuval tippkohtumisel kokkuleppele, et Venemaa naftale püütakse maailmaturu laiemalt kehtestada hinnapiir. Praegu on küll enamik lääneriike kehtestanud või kehtestamas Venemaa naftale impordikeeldu, kuid tänu maailmaturul hüppeliselt tõusnud nafta ja naftatoodete hinnale pole Ukrainas tapatalguid korraldava Venemaa sissetulekud sellest loodetud määral vähenenud.

Baieris Elmau lossis kohtunud suurriikide juhid leppisid Politico teatel kokku skeemis, millega loodetakse Vene fossiilkütuste tulud alla suruda, ehk siis maksimaalses hinnapiiris Vene naftale.

Seda tahetakse ellu viia tankerite kindlustuse kaasabil.

Nimelt on näiteks Euroopa Liit, USA ja teised lääneriigid kas kehtestanud või plaanimas kehtestada kindlustusfirmadele keeldu kindlustada Venemaalt naftat transportivaid tankereid. See tähendaks sisuliselt, et valdav osa laevnikest ei saaks enam oma kallist kaupa õnnetuste ja hädade vastu kindlustada, mis jätaks neile kaks võimalust: kas lõpetada äri Venemaaga või vedada sadu miljoneid maksvaid laste omal riisikol, mida aga ei pruugi lubada ei sadamad ega teised tarneahelas osalejad.

G7 kokkuleppe järgi lubataks Vene naftat transportivatele laevadele kindlustust müüa juhul, kui nafta sihtriik on nõustunud hinnapiiriga ehk ei maksa Kremlile lasti eest rohkem, kui lubatud.

Suurem jagu maailma kaubalaevade, sealhulgas naftatankerite kindlustustest vormistatakse ja müüakse Euroopas või Suurbritannias. Seega nähtavasti loodetakse, et kolmandatel riikidel tekib huvi nüüd Venemaal vähem maksta, sest selle vastutasuks lubataks last korralikult kindlustatuna ka teele panna. Vastasel korral ei pruugita tarneid saada, sest vedajad ei saa kindlustada kaupa.